tisdag, mars 10, 2009

Tisdagstema - tisdag hos mig

I dagens tisdagstema ska vi visa hur vår tisdag ser ut. Hos mig är det bara trevligt. Jag får ha min äldsta dotter hos mig. Hon pluggar på distans vilket medför att vissa lektioner är via telefon och eftersom hon som många andra ungdomar bara har mobiltelefon blir det praktiskt och framförallt billigare att åka till mamma och låna den fasta telefonen.

(För den som undrar, så läser hon till läkarsekreterare.)
Här är fler bidrag till tisdagstemat.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Vad besvärligt ändå att ha lektioner via telefon. Kunde de inte lägga ut det på nätet på något sätt istället?

"Min" kurs och dess lektioner sker ju till stor del via videos på internet och jag tycker att det är jättesmidigt. Då kan man ju pausa också om man behöver det.

Ha en bra dag! :)

Anonym sa...

Så man kan även ha lektioner via telefon!? Vad bra! :-) Typ telefonsammanträde då, eller??? Så att många kan snacka med varann samtidigt...?

Det där med distansstudier är inte så dumt - speciellt om man vill bli något som det är inte går att utbilda sej till på mer än något eller några få ställen och samtidigt inte vill eller kan flytta.

Ja, idag ska jag tänka mej lite mer för innan jag proppar kaminen smockfull med ved! ;-)

Ha det fint!!! :-)

Karins fotoblogg sa...

Tänk, jag har så svårt att se att mina små gossar kommer att bli så där stora! Jag förstår att du gärna lånar ut telefonen!

Ha det gott!

Anonym sa...

Förstår henne, skulle göra samma i hennes ställe! Ha en fin dag med ottern:)

Anonym sa...

Kikar in på din tisdag!

Anonym sa...

Verkar mycket knepigt att ta lektioner via telefon..
Men fin bild denna tisdag :)

Susanne sa...

Telefonföreläsning låter ju sisådär. Min syster läste till läkarsekreterare i Örebro och blev klar för ett år sedan. Hon hade också en hel del hemma eftersom den också var på distans. Nu är hon färdig och stormtrivs trots att hon gick ner sig mycket i lön. Hon arbetade som farmaceut i många år först och dom har betydligt bättre lön. Men som hon säger... pengar är inte allt. Trivseln är betydligt värdefullare. Säger jag också för annars hade jag inte valt vården. Kram

Lilla jag sa...

För er som undrar hur det går till med telefonen;

Man ringer upp ett telefonnummer där flera kan höras och prata samtidigt, medan man dessutom kopplar upp sig på ett system på internet, så man kan tex se powerpointpresentationer och liknande via datorn.

Alltså hör man läraren (och alla andra elever för den delen också) samtidigt som man kan titta på det läraren vill visa.

Bra till viss del, sämre på andra sätt.

/Dottern

Veronica sa...

Aha, det är så det funkar!
Skönt att ha dottern hemma lite då och då, kanske blir det nå goa fikastunder ihop då och då.
=)

Veronica sa...

Jag tycker det är bra att man kan plugga på distans, att möjligheten finns! Så får du extra besök av dottern också :)

Ha det gott!

Anonym sa...

Ja, det var väl än väldans bra tisdag...att få ha dottern hemma!
Ha en underbar dag tillsammans...
Kramen.

Camilla Alvén sa...

Vad mysigt för dig att ha dottern hemma!

Jag lottar ut ett av mina foton för att fira ett års bloggande, titta in om du vill vara med.
Kram

Anonym sa...

Mysigt att få ha dottern hemma! Min arbetar mest hela tiden... långa dagar men desto roligare när vi träffas.
Ha det så gott!

Anonym sa...

Trevligt med ungarna hemma.. rå om mamma lite och vise versa:-)
Ha de gotti gott gott..

Resa med Herbert sa...

Hej!

Låter mysigt med dottern hemma, nån liten mysstund hinner ni väl med.

Må gott, önskar Irene

Ninni sa...

Vad kul för dig att ha henne hemma! Men det verkar lite osmidigt att använda telefonen...och dyrt. Men visst är det förträffligt med alla dessa distanskurser...jag har själv provat på ett antal här bortifrån. Må så gott!

Maria Thorbjörnsson sa...

Va härligt för dej att ha dotera hemma-och vad gör man en vanlig tisdag-bloggar-kollar ute på nätet elle läser böcker..........
Må så gått....Maria

anemonen sa...

Det sådant mammor är till för:-)

Anonym sa...

Bra att kunna plugga på distans ibland, man kan ju vara hemma då.

/Caroline

Anonym sa...

Det är så skönt så länge jag får ha alla hemma, men det varar ju inte för evigt....
Har försökt intala dem (de två äldsta förstås..) att det är absolut bäst med generationsboende, se bara på byarna i många afrikanska länder!!
Men nej, de håller inte med mig, förstår inte varför, fniss...
Nä, det gäller ju att uppmuntra dem till att följa sina egna drömmar och gå sina egna vägar, men OJ så tomt det kommer att bli när de börjar flytta!!
Det är nog en sorgeprocess att inget blir som förut kan jag tänka mig...

Ha en härlig dag!

Kramar Camilla

Ulrica sa...

Vad mysigt att få rå om dottern lite. En skön tisdag med andra ord.