söndag, mars 22, 2009

Fototriss - Kraft

Solen sken från en härligt blå himmel igår. Så vi drog iväg ut och njöt av det vackra vädret. Inte trodde jag då att några av de foton jag tog skulle passa till dagens triss som är "Kraft".

Jag börjar med en grävskopa som har kraft att ta sig igenom tjocka massor av jord och grus. Ja, ni ser att vi har fortfarande snö här.


Ute på isen mötte vi en som fraktade timmer från en ö och in till land. Den fick kämpa sig igenom ett tjockt lager av flödvatten som fanns på isen och den tuggade sig med full kraft sakta in mot land.
När vi åkte hem så passerade vi långtradare efter långtradare. Här blev det kraft i dubbel form, både i kraften som behövs för att köra om dom och i de kraftfulla motorer som finns i dessa bilar. (Japp, vindrutan är smutsig men bilen är tvättad nu.)
Fler bidrag hittar du här.
Solen strålar idag med så nu bär det snart iväg ut.
Ha det gott därute.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Kraftfulla bilder. Klara fina färger.

Du har fel länk på Fototrissidan!

Anonym sa...

Här var det mycket kraft!
Fina alla dina.

Ha en skön söndag // Nettan

Jah Hollis sa...

Mycket motorisk kraft där. Vad vore vi utan våra maskiner? Jag kämpar mig dagligen förbi långtradare på väg till och från jobbet. Vi har ju Polenförbindelse i Ystad och det är många stora bilar som tar den vägen.
Ha en fin söndag och hoppas nu snön snart smälter. :-)

Anonym sa...

Det var kraftfulla maskiner på alla tre bilderna! Gillar mittenbilden för ljusets skull!
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Fina fraftfulla bilder har du fixat till .

Anette sa...

Du är nog lite synsk, som tog sådana kraftfulla bilder igår!
Lastbilarna blir min favorit. Maken är ju i branschen, så vi vill se fler lastbilar på vägarna *ler*. /Anette

sinneskatten sa...

Här snackar vi motor kraft!
Snyggt fotat med sköna färger

Anonym sa...

Kraftfulla bilder, alla tre!
Blev lite full i kraft när jag såg grävskopan. En sådan såg jag i dag på promenaden, passade så bra till bilduppdaraget! Så jag har fotat lite som dej idag Kerstin!
Ha en skön dag!

annalarssonphotography sa...

Verkligen kraftfulla maskiner du hittade!

Min favorit blir bild nummer två för det vackra ljusets skull :)

Ha en fin söndag!
Anna

Anonym sa...

Kraftiga bilder och en sån tur du hade på din promenad i solskenet som verkligen gav dig KRAFT att fotografera:-)
Ha de gott Kerstin.

Anonym sa...

Mycket kraft i dina bilder!
Fina tolkningar på temat alla tre!!

Ha en bra vecka

/Maria

Anonym sa...

Snacka om kraft i bilderna!!

Randi sa...

Här var det rejäla krafter som gäller.
Alla bilderna är jätte-fina!

Anonym sa...

mmm...mycket kraft i dina bilder!
Jag hoppas du får en skön eftermiddag! Kramis

Anonym sa...

Härliga bilder men den första måste nog bli min favorit

Anonym sa...

Det var mycket kraft hos dig i dag. Rediga doningar. Bild ett gillar jag bäst. Eva

Ulrica sa...

Det var riktig kraft i din triss. Härliga vardagliga biler, jag gillar såna bilder... Snyggt.

Anonym sa...

Oj vad du har fått ihop en massa kraft, fin samling och alla har något gemensamt. Amanda

Anonym sa...

Men vilka härliga bilder du har tagit.. hittade hit från Mimmi... :-)

jo vi har mycket snö kvar vi också, bor i Bollnäs, Hälsingland.. och jag tvivlar emellanåt på om vi får se gräset något i sommar.. känns hopplöst just nu med alla snö på åkrarna.. :-)

ha en skön söndag kväll

Ninni sa...

En bra tolkning av kraft! Den behövs ju onekligen till en mängd olika ting runt omkring oss.
men visst är det synd att man inte utnyttjar järnvägen mer i stället för att köra på långtradare. Men det var ju en helt annan sak;)
Kram Ninni

Susanne sa...

Här fanns det massvis av kraft! Tjusigt!
Kram