söndag, mars 01, 2009

Fototriss - F eller T

I dagens Fototriss ska vi välja motiv som börjar på bokstaven F eller T. Det är även en fototävling så nu håller jag tummarna. Bokstaven jag har valt är F.

Fingrar: möte mellan morfar och barnbarn.

Fönster: i en gammal kvarn i Bygdsiljum. Adventsstjärnan sitter kvar. Kan det bero på att ingen kan komma in när ingången verkar insnöad?

Fåglar: några änder tar sig försiktigt ut i det kalla vattnet medan de övriga väntar vid iskanten. Fotot togs igår i Bygdsiljum under en skön promenad. Solen speglade sig i vattnet, tystnaden var total och man tror för en stund att man befinner sig i paradiset. Sen kom skoteråkarna! ;)

Här hittar du fler bidrag till dagens Fototriss.
Ha det gott därute.

37 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det var fina bilder alla tre, speciellt den med fingrarna som är ganska rörande på något vis. Och det var ingen ordvits. :-)

annette sa...

Fina och stämmningfulla bilder alla tre, min favorit blir den först, så fint med händer som möts mellan generationer.

Ha en skön söndag!

annette

Anonym sa...

En väldigt fin triss där första bilden blir favorit - mycket känsla i den!

Anonym sa...

Hej, kul att du gillade mina F-bilder. Jag tycker du har fina bilder också. Mest berörd blev jag nog av Fingrarna, visst är det vackert? Fönstret är vackert också.

Anonym sa...

Såå fina F bilder. Jättegullig bild på fingrarna.
Ha de gott!

Anonym sa...

Händer är väl det finaste som finns!

Anonym sa...

De där förbaskade skotrarna som låter överallt!!

Jag gillar första bilden - fin stämning fångad på bild!

Anonym sa...

Åh vad jag gillar din fingerbild.. helt makalöst ljuvlig:-)
ja de andra oxså.. Fint jobbat Kerstin:-)
Ha de..

Anette sa...

Fina bilder alla tre, men de första blir även min favorit! Kärlek mellan generationer :-) /Anette

Anonym sa...

Det är många som håller tummarna idag,L! Men din bild av lillhandens fingrar som tar i morfars, det rör mitt hjärta.
Blänket i den sista bilden har en härlig ljus ton.
Ha en skön dag!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Jättefina bilder, men fingrar som möts berör mest.

Skön söndag önskar jag dej

Irene

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mig.

Jätte fin triss har du med här :)

Anonym sa...

Vilken mysig bild med morfars och lill-handen! :-)

Anonym sa...

Underbara bilder speciellt din först på fingrarna. Mysig!
Ha en skön söndag! Kramis

Annika sa...

Hej. Tack för titten in till mig. Min favorit inne hos dig blir helt klart bilden med den lilla barnhanden. Jättevacker.
Ciao Annika

Anonym sa...

Härliga bilder...gillar din finger bild, så fint!

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Gillar allra bäst din första bild. Så vacker den är.
Kram Synne.

Anonym sa...

Första bilden blir genast min favorit här! :-)

annalarssonphotography sa...

Mycket vackra bilder alla tre, men jag faller speciellt för den första den är berörande och mycket stämningsfull!

Ha en fin söndag och kika gärna in hos mig!

Anna

Bitten sa...

Åh, jag bara älskar din bilder. Verkligen fina.

Wickans värld sa...

Hahaha, en av skoteråkarna var nog min son...
Ska skälla på honom när han kommer hem efter dagens skoteråkande!
Fina bilder du hann ta innan han o de andra boysen kom o störde!

Veronica sa...

Fina bilder du bjuder på i veckans triss. Svårt att välja en favorit men det första kortet kändes väldigt speciellt :) Jättefint!

Ha det så bra!

Anonym sa...

Så härliga foton som speglar olika stämningar. Ha det fint.

Proforma sa...

Åh, så mysig den första bilden är! Den blir min favorit av dina bilder!
Ha en skön kväll!

Pia sa...

Underbart fina F-foton! Min favorit blir fingrarna! Mysig bild! Må bäst!!

Anonym sa...

Hej!
Du bjuder på så mkt fint här.
Fingrarna vinner för den ger så mkt kärlek.

Tack för den här visningen!

Susanne sa...

kontrasten mellan den lilla handen och den stora och värmen i den bilden blir min favorit. Kram

Anonym sa...

Vilken underbar bild mellan fingrars möten! Även fågelbilden fastnar jag för - vacker i färgerna!

Petra C sa...

Jag bara faller pladask för den första bilden! Fin Fototriss i F.

Anonym sa...

Jag ser att vi båda har fastnat för att fota barnfingrar/-händer, men det är ju så rörande för hjärtat också! :) Din bild gillar jag skarpt!

SysterLilli sa...

Åh, vilka underbara och stämningsfulla F-bilder. Speciellt den första. Så fin så jag nästan blir rörd. :)

Ha det bra!

Veronica sa...

Å, mitt hjärta bankar alldeles extra för din första bild. Riktigt rörande och fin!!
=)

Baronessan sa...

Härliga bilder. Särskilt den där första bilden. Så innehållsrik.

Anonym sa...

Härlig TRISS du visar!
Din första bild på fingrarna, tycker jag var jätte fin.

Ha det så jättebra// Nettan

Ninni sa...

Jag har svårt att välja ut någon favorit bland dina fina bilder. Alla tre är så bra på olika sätt!
Må så gott!

Anonym sa...

Fin fototriss, första bilden var så njutfull och andas närhet....helt underbar

Ha det gott

/maria

Anna Hammar sa...

fina bilder men fingrarna blir min favorit