torsdag, mars 19, 2009

Bölesholmarna

Jag har tagit mig en promenad runt Bölesholmarna idag. Härligt väder med strålande sol gjorde promenaden riktigt skön men det är väldigt halt så det är med små trippande steg man tar sig runt.
Den lågt stående solen kastar långa fina skuggor på isen.



Finns det ingen väg så gör människan en egen.

Under en bro har isen öppnat sig och blottar stenarna i vattnet.

Fler långa skuggor av träden.

Skuggan av ett broräcke.

På snön finns ett lager med skare och det gnistrar som kristaller i solskenet.

Visst ser det ut som att vi går mot vår?
Ha det gott därute.

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja det är underbart i naturen och det blir så fint med skuggor i snön:)
och till och med har du fått ett nytt vår tecken .. en porlande "bäck" hm .. om man kan kalla det så :)

Anonym sa...

Jag har också tittat på skuggorna som blir av vårsolen, på mina promenader.Varit inne på samma tanke liksom.Mmm vad underbart att se hur det smälter och blir vårlikt! Ha det så gott!

Maria Thorbjörnsson sa...

Naturpromenad i vacker miljö-en lisa för själen..........
Ha det,,,Maria i Sennan

Anonym sa...

Hejsan!

Fin-fina vårvinterfoton!!!

Det är ju faktiskt bara ett par veckor sen det såg ut så där här. :-) Men nu har vi haft soligt underbart vårväder i tre dagar - och redan är hela vintern som bortglömd och helt förträngd!?

Lär säkert komma ett och annat bakslag, men jag njuter för fulla drag för varje ytterligare som här SKÖN vårdag vi får. :-)

Trevlig kväll!

Proforma sa...

Visst är det härligt! Det känns riktigt att våren är på gång och dagarna blir längre. För er kommer ju våren senare. Hur länge brukar ni ha kvar snön, när är den helt borta?
Ha en skön kväll!

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Vackra bilder med den fina vita snön.

Du det var inte dåligt med snö, sett med Göteborgsögon alltså.

Om du vill se hur vi har det här, kan du kolla in min vårpromenad som jag gjorde igår, på följande ställe
http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Skön fortsatt vår önskar jag dej

Irene

annalarssonphotography sa...

Underbart med sol! :)

Vackra vårvintriga foton hos dig idag!

Ja, idag har solen strålat hos oss och jag har varit ute i skogen med min trofasta 400D :)
Härligt med skogsluft och sol!

Ha en fin kväll och sov gott :)
Anna

Camillas nya hem sa...

Vilka stämningsfulla foton, mellan vinter och vår.

Ang. olivträdet så fick vi vårt, jag skulle aldrig lägga ut 400:- på något som förmodligen inte klarar sig så länge hos oss. :)

Anonym sa...

Fint med skuggorna på träden, som du fångat i bilden. Jag hittade din sida via en annans sida. / Ninna / persiljeland.blogg.se /