torsdag, mars 26, 2009

Ratuskär del 2

Nu är det dags för lite fler bilder från Ratuskär.

Ni minns kanske att jag sa att jag är rädd för isar. Rädslan blir inte mindre när isen ser ut så här.

Men så helt plötsligt hittar man nåt i isen som ögat dras till. Några höstlöv har frusit fast i isen.
Tänk att vi hittar harspår varje gång vi drar till skogs men vi får aldrig se den som lämnat avtrycken.
Lingonriset har tinat fram och söker sig mot solljuset.



Foto: maken (han får gästspela här i bloggen)

Ha det gott därute.

9 kommentarer:

Annika sa...

Vilka fina bilder från Ratuskär!
Vilken härlig ö!! men jag förstår din motvilja mot isar...jag är likadan. Min bror i Ume brukar berätta om när hans svärfar tog bilen isvägen till Finland....GULP, no way jag skulle våga mig på ngt sånt...
Kram!!

Camilla Alvén sa...

Fina bilder, den där isen hade jag inte gett mig ut på frivilligt.
Ha det bra

Anonym sa...

Hej-Hej! :-)

Du, jag förstår absolut din rädsla att ge dej ut på isen!!! Tror inte nån hade lyckats övertala mej till att göra det när det såg ut så!? Hu... Men förhoppningsvis var den tjock under slasket!? :-)

Kul att få se fotona du/ni tog under utflykten!!!

annalarssonphotography sa...

Vilka underbart vackra bilder från Ratuskär! :)

Vad glad jag blir att du tycker om min historia!
Och tack för att du rättade mig - klart det ska stå Pink Floyd ;)
Det var jag som hade för bråttom.. Nu har jag rättat till det!

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Den isen hade jag inte heller gett mig ut på, absolut inte! Jag har väldig respekt för isar...
Mannen lyckades med sin bild också!
Ha en mysig kväll!

Mimmi sa...

DEt var otroliga fina bilder du har lagt upp idag:)
Det var en fröjd att gå igenom och kolla dom:)
den med hjulspåret och molnen som speglade sig i där blir nog min favorit idag:)
Det blev ingen promenad för mig idag .... jag var tydligen för lat :D

Karins fotoblogg sa...

Härligt, våren är på väg även hos dig! Tack snälla, för Awarden, den värmde. Kul att du tänkte på mig. Och apropå macro... jag firar ett år i dag i bloggvärlden. Lottar ut en macrobild!

Ha det gott!
Kram

Petra C sa...

Vilken härlig fotoserie! Ha det så bra nu när det äntligen är fredag.

Anonym sa...

Härligt att se, det verkar som Kung Bore börjar lätta på greppet. Eller?
Ha en fin helg.