tisdag, mars 03, 2009

Tisdagstema - spår

När man tar en promenad runt en sjö kan man få se både det ena och det andra. Det första vi såg var spår av haren som med långa skutt tagit sig fram i snön.

Sen upptäckte vi ekorrens små söta spår. Lite mer sammanhållna än harens.

När vi kom fram till grillstugan hittade vi spår av en gammal kärlek. Ett hjärta med initialer och datum vackert och noggrannt inristade i stocken. Undrar om kärleken håller än?

I dagens Tisdagstema är det spår som gäller och det här var min tolkning. Här kan ni se andra tolkningar.
Ha det gott därute.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart med det utskurna hjärtat...och visst är det spännande med spår i snön?! Mina barn brukar hitta pyttespår och fundera på vem som har gått där. Kanske en vätt?

Anonym sa...

Vilka vackra spår du hade hittat!
Jag funderar vidare på vilka spår jag ser:)
/Bamsinnan

anemonen sa...

Det urskurna hjärtat är jättefint. Träd hyser jag lite förkärlek till.

Proforma sa...

Så vackert med hjärtat! Många år sedan det ristades in!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Ekorrspåren är ju för söta!!

Anonym sa...

Det sista spåret där var ju underbart!

Anonym sa...

Många spår var det här!

// Kram Anna

Anonym sa...

Ja jag längtar verkligen tillbaks, jag fylls alltid av sån energi på våren, blir närapå depremerad av vintern...
Blev rätt så intresserad av ett av husen jag kikade på, men det hade en del fel som måste kollas upp noggrant.
Sen vet vi ju inte hur det blir med vårt hus, vi kommer inte att älja till underpris, i så fall hyr vi hellre ut till att börja med.

Jag är urusel på djurspår, pinsamt usel faktiskt...
Fina bilder som vanligt!
Kram Camilla

Camilla Alvén sa...

Vackra spår i snön och väldigt romantiskt med hjärtat, hoppas att det håller än...
Ha det bra
Camilla

Wickans värld sa...

Det var vackert med hjärtat...

Anonym sa...

Fina spårbilder, dina spår hade ju kunnat bli mat åt den som lämnade mina spår...;-/

annalarssonphotography sa...

Det utskurna hjärtat är verkligen vackert :)

Ha en fin dag!

Anna of Dallas sa...

För det här temat hade man änskat sig snö. Ni är nog många som har fångat spår i snön.
Trädet var lite mer orginellt och ett verkligt fint spår.

Mita sa...

Vilka fina spår du har hittat, ha det bra

Myra sa...

Mittenbilden var ju för söt! :D

Veronica sa...

Vad mysigt med så mycket snö och alla spåren man kan hitta i den. Det sista kortet på hjärtat är verkligen fint!!

Ha det så bra!

Sofie sa...

Fina spår du visar! Det med hjärtat gillade jag särskilt :) Kram!

Mimmi sa...

Vilka fina tolkningar:)
Men det med hjärtat var ju helt underbart

Anonym sa...

Härliga spår i snön. Ekorrspår är xtra söta :o)

SysterLilli sa...

Härliga spårbilder alla tre. Kul med djurspår av olika slag, men hjärtat är ju helt underbart! Superbra tolkning. :)

Ha det bra!

Anonym sa...

Fina spår du har hittat - det inkarvade hjärtat + initialer och datum var gulligt! :-) Djurspår är roliga, och kikar jag alltid efter när det har snöat. Häromnatten hade vi en del nysnö som avslöjade att en räv gått precis förbi huset på utsidan av vårt staket. Inte konstigt att hunden stimmar så mycket kring den platsen och ska LUKTA-LUKTA-LUKTA. Räven går säkert där allt som oftast.

Ha en fin kväll! :-)

Anonym sa...

Fina tolkningar alla tre! Bra att du visade ekorrspåren och förklarade att det var just sådana. Jag såg själv sådana spår tidigare idag när jag jagade motiv på dagens tema och tänkte att det var ekorrspår, men jag var inte säker. Nu vet jag! :)

Apelsinen som jag fotade hade jag tur att den var fräsch. Den har nog funnits några veckor i kylskåpet nu, men den smakade lika gott som den såg ut att göra på bilden. :)

Anonym sa...

Härliga spår!

Klimakteriehäxan sa...

Hjärtat var jättefint! Ekorrspår har jag aldrig sett själv. Har väl bara stött på dom i barmarkstider.

Anonym sa...

Tänk om du kunde få reda på vilka det där gamla kärleksparet var.
Undrar om dom håller ihop än.
Lite spännande att fantisera.
Ha det gott

Pia sa...

Tjusiga spår!! Tänk så mycket som döljer sig bakom alla spår!! ha det gott!

jagochmitthem sa...

Ekorrens spår tycker jag var jättesöta.

Kram Annette

Petra C sa...

Härlig tolkning! Vackert.