onsdag, mars 04, 2009

Ordlös Onsdag - Som en dröm...

Hos Akson hittar du fler tolkningar.

21 kommentarer:

Kerstin sa...

Det här är en dröm i dubbel bemärkelse. Att komma hem till svärmor och bli bjuden på fika är som en dröm. Alltid goda kakor på fatet. Fotot togs i lördags då hon fyllde 88 år. På kakfatet ligger - just det, drömmar. :)
Ha det gott därute.

Anette sa...

Hihi, det där kakfatet påminner om min farmors kakfat. Alltid fullproppat. Minns speciellt en sort som jag tror kallas Brysselkex. Kul tolkning. /Anette

annette sa...

Aha, det var en fin tolkning på Dröm,visst sjutton är det en dröm att ibland bli bjuden på riktigt goda småkakor som t.ex drömmar!

//annette

Anonym sa...

Mmm drömmar såå gott till kaffet. Vacker kakafat med flera sortes kakor. Är du duktig på att baka? Ha en fin fortsatt onsdag. Mvh Marie

Anonym sa...

Mums! Det där får vara drömmar för mig nu ett tag... Måste börja tänka på figuren =)
Sängarna var ca 1,20 (en alltså!), tunn madrass. Sov inte så gott första nätterna o funderade på att lägga madrasserna på varandra o bara sova i en säng. Men då kom jag på att jag ville nog inte se hur det såg ut under / i sängarna. Efter några nätter sov vi jätteskönt i sängarna o det var nästan en pina att komma hem o sova i våra egna sängar!
Nu ska jag på en promenad i solen!
Ha en bra dag!

Sarah sa...

Åh så gott, tackar som bjuder ;O)

annalarssonphotography sa...

Det var en fin tolkning! :)
Det är en verklig dröm att få bli bjuden på riktigt gott fika och dignande kakfat ibland!

Ha en fin dag!
Anna

Ninni sa...

Ja vilken bra tolkning! Fyndigt! Och visst kan det vara som en dröm att få dricka kaffe och äta hembakta kakor för det gör man ju minsann inte varje dag.
Må så gott!

Veronica sa...

Vilken härlig tolkning av veckans tema!
Det där är verkligen en dröm för mig... Det ser så himla gott ut, nu blev jag jättesugen på äkta svenskt fika :)

Ha en fin dag!

Mimmi sa...

Som vanligt kommer du med en helt annorlunda och underbar tolkning:)

Pumita sa...

Hihihi, vilken rolig tolkning! Kul att du har tänkt till.

Veronica sa...

Å sicken tur att man har nyfikat!!!
Så härlig och klirig tolkning du har idag!!
=)

anemonen sa...

Hm det där fatet med drömmar ser förfärligt gott ut.

Anonym sa...

Ha-Ha! Det var en alldeles klockren tolkning! :-) Jag skulle mer än gärna smaka på en av drömmarna - och på de andra godsakerna också, för den delen.

Makens farmor blir 90 år i år, och när man kommer hem till henne fattas det heller aldrig kakor på faten! Oj, vad många sorter hon bakar och lägger på lager i frysen. :-)

Baronessan sa...

Ser verkligen drömlikt ut. sju sorters kakor ska det ju vara :)

Photos by Storm sa...

Passar mig perfekt som är ett riktigt kakmonster. Jag älskar stora kakfat men bara hembakat/Lis

SysterLilli sa...

Haha! Helt underbar tolkning. Vilken god dröm! :)

Anonym sa...

Det var länge sedan man åt drömmar... Gott var det i alla fall...

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja en god dröm skall smälta i munnen.

Bakar din Svärmor alla kakorna själv?

Du får oxå ha det så gott.

Irene

Anonym sa...

Det var då en riktigt bra tolkning på dröm! Extra härligt när en människa fyller 88, hoppas att din svärmor får leva många år till!

Karins fotoblogg sa...

Mmmm... den här drömmen drömmer jag gärna! Så trevligt med ett fyllt kakfat! Snyggt fotat också!