fredag, mars 06, 2009

Fredagsfärger - Blå och vit

Den här bilden togs den andra januari och då hade vi inte så mycket snö. Nu tror jag att det pga snömängden inte går att komma sig dit ut där jag stod när jag tog fotot. Så jag väljer att ta den här för att tolka blå och vit i dagens tema. Snön ligger vit, flygplanet har lämnat ett vitt spår efter sig och himlen är härligt blå.
Ett par timmar vid havet och solen som strålar, tänk vad livet kan vara bra.

Här hittar du fler deltagare i Fredagsfärger.
Ha det gott därute.

16 kommentarer:

Wickans värld sa...

Å nu finns det tom is på havet om jag har förstått det rätt!
En fin dag ute vid havet är toppen!

Karin sa...

Vilket vackert ljus! Så mycket snö ni verkar ha nu. Jag antar att ni också vill ha vår nu. :) Ha en härlig dag!

whatthefuckdotcom sa...

Sådana stunder ska man ta vara på, underbart vackert landskap!

Anonym sa...

Himmel vad vacker Kerstin.. blåaste blå toner och det vita.. ljuvlig:-)
Trevlig helg.. lite av vad jag sysslar med finns på kafferastbloggen nu..

Anonym sa...

Ja, vid havet mår man nog alltid bra!? Till och med mitt i vintern! :-) Är lite lätt avis på ett par vänner som har en sommarstuga ute på västkusten och som de med tiden tänker bygga till och bosätta sej permanent i. Den som kunde se fram emot det lagom till pensionen!?! Det skulle jag inte ha nåt emot iallafall! :-)

Anonym sa...

Hej igen! Kikade som snabbast och kunde inte se ditt namn... Jag fick försöka massor av gånger innan jag fick upp min länk, så det verkar vara nåt knas hos Fredagsfärger. Det var visst fler som hade haft det lika dant. Men pröva igen, för uppenbarligen så går det ju att få fram kommentaren och länken emellanåt!

Anonym sa...

Vilken härlig livsenergi det finns i bilden, Kerstin. Det där ljuset som man vill fånga och titta på gråa dagar!
Ha en riktigt skön helg, du också!

Anonym sa...

Livet är underbart när det är blåvitt och lite sol på det :o)

Härlig vinterbild Kerstin.

Ninni sa...

Så vackert!
Ja ibland tycks det inte som man har så stora krav på livet;) Men att få vistas vid havet en solig dag är väl bland det bästa man kan göra...
Hoppas du får en skön helg och får njuta mycket av solen!

Nukke sa...

Mycket vackert !

Anonym sa...

Tjusigt. Alltid lika kul att gå in här och kika på vad som är nytt för dagen.

Sarah sa...

Så vackert och stillsamt! Ha en riktigt fin helg Kerstin hälsar din bloggvän Sarah

Mimmi sa...

Vilken underbar bild:)
även om det är en vinterbild kan man fantiserar om att det är en bild som håller på att visa att våren är på intåg med den fina solen :)

Ulrica sa...

En underbar bild. Så fort jag kommer till havet blir jag lugn i själen... Kanske just därför att vi bor så nära, så länge vi har förmånen att få göra det.

Baronessan sa...

Vilken härlig bild. En sån där dag som man inte fått allt för många av denna vinter.

Anonym sa...

Otroligt vacker och stämningsfull bild :)