tisdag, november 18, 2008

Tisdagstema: Mörker

Dagens tisdagstema är mörker. En kväll kom maken in och sa att jag skulle kasta på mig kläder (ytterkläder!), ta kameran och kuta ut och fota fullmånen. Han sa att den var så vacker med moln på var sida. Innan jag fått på mig ytterkläder, kommit ut och fixat kameran såg det ut så här. Molnen behagade lägga sig som en tjock slöja över den vackra månen. Men det var ju bara att knäppa några kort i alla fall. Och de blev inte så dumma i alla fall. Månens konturer suddades ut och det tycker jag ser ganska läckert ut.
Den 1/11 var vi på 50-årskalas. Det inleddes med en tipsrunda och vintoddy (för att hålla värmen). Jag som var den enda som körde den kvällen, kunde inte hålla mig varm med toddy och höll därför på att smått frysa ihjäl. Det var mörkt och 12 grader kallt ute! Efter tipsrundan skulle det grillas korv. Gissa om jag var tacksam. Att få värma sig vid en brasa är såååå skönt. Resten av kvällen tillbringades inomhus med god mat och trevligt umgänge.

34 kommentarer:

Anonym sa...

Månen är vacker, men svårt att fånga den bra på bild. Åtminstone med min kamera! Du hade ju lyckats även om du inte var tillräckligt snabb med att få på ytterkläderna! /Anette

Emma sa...

Det är svårt att få bra bilder på månen. Du lyckades dock få en med fin effekt!

Anonym sa...

Full måne och korv.
Vackra bilder o så ser det himla gott ut också. Blev lite hungrig.

Anki N

Anonym sa...

Otroligt snygg bild på månen!! Riktigt läcker!!

Och korven ser inte för äcklig ut den heller! ;O)

Kram!

Veronica sa...

Månen är vacker synd bara att jag har ett förlitet objektiv, jag hoppas tomten kommer med ett =)
Så jag kan ta en lika Fin bild!
=)

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Snyggt fotat både månen och korvgrillningen.

Ha det gott

Irene

Anonym sa...

Grilla korv....jo jag tackar, rätt benämning är snarare att det handlade om att "bränna korv". Men gott var det i alla fall.
Snygga bilder!
/Gubben

Emma sa...

Blev ju en riktigt vacker bild ändå :)
Ha en fin vecka!

Anonym sa...

Vilken härlig bild med fullmånen. Men även grill-bilden blev härligt. Blir sugen på några grillkorv direkt. Har det så bra / ela

Anonym sa...

Du fick ju till en riktigt fin månbild!!

Tack för din kommentar hos mig.
/Ingrid

Anonym sa...

åhhhh härliga bilder!!!Särskilt den från grillen!!Mörkt och fint!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Och bra tolkning!

Sista bilden med korvarna blev min personliga favorit!

// KRAM

mia dh sa...

Härligt foto, ha det gott.

Anonym sa...

Men du så mycket mys i mörkret du bjuder på..härliga bilder med massa sköna upplevelser i texten.

Camilla Alvén sa...

Det blev en häftig bild av månen även om den inte blev som du/maken tänkte från början.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Månen är spännande som motiv! :-) Inte alltid så lättfångad heller - men ofta väl värd att vänta på!

Din andra bild verkligen strålar av välkommen värme!

Anonym sa...

Tack för kommentaren. Vilka mysiga bilder du har tagit! =)

Paula sa...

månen ser mystisk ut snyggt kort.Tycker det är svårt att fota den..

Anonym sa...

Jag tycker att du fick till en fin bild på månen. Tack för kommentaren hos mig

Anonym sa...

Härliga foton! Och är det inte så ofta, att motivet ändrar sig innan man hinner "trycka av"?! Jättefina bilder är det i alla fall och tack för din kommentar hos mig idag!! Lev väl!

Anonym sa...

Takc för kommentaren.
Jättefin bild på fullmånen :)

Sarah sa...

Läckert Kerstin, hoppas allt är bra med dig. Må så gott //sarah

Mita sa...

Synd att man har redan ätit kvällsmat annars skulle en korv sitta bra, fin bild. ha en bra bild

annette sa...

Ja, den där "jäkla" månen som är så vacker men ack så svår att fånga på bild!!

Men Du har lyckats väldigt bra, gillar det där lite "suddiga" omkring!

Ha det bra!

//annette

Anonym sa...

Har också försökt fota månen, men mina bilder blir rena katastrofen! Du har däremot lyckats väldigt bra. Gillar de softa kanterna. :)
Ha det bra!

Anonym sa...

Sååå fina kort båda två! Månen blev nog ännu häftigare med molnen tycker jag och korven...den såg ju jättegod ut. Jag förstår att du blev glad över brasan. -12grader!!! Hualigen!

Anonym sa...

Underbara bilder Kerstin, den andra blev min favorit, har varit hos tandläkaren idag och har inte orkat äta sedan dess, så ... korv. Mummms

Anonym sa...

Underbara bilder Kerstin, den andra blev min favorit, har varit hos tandläkaren idag och har inte orkat äta sedan dess, så ... korv. Mummms

Anonym sa...

Din måne blev ju fin med dom mjuka molnen. Tur att det blev lite korvgrillning på festen, för din skull!
Den kreativa bänken var ju riktigt kul, också!!!!!
Ha det gott Kerstin!

Anonym sa...

Vilken superbra förslag. Det ska jag komma ihåg.

Anonym sa...

Jag gillar bilden på månen, gulligt luddig på något vis :-)

Grillbilden var också fin. Förstår att det var skönt att få värma sig lite.

Kram Annette

Anonym sa...

Det är svårt att fota månar, men ibland lyckas man. Det gjorde ju du också. Jättemysig bild blev det!

Anonym sa...

Riktigt snygga bilder...

Anonym sa...

Månen ser riktigt spöklik ut och din festkväll i mörkret verkade helmysig, förutom att du inte fick någon vintoddydå ;-)