lördag, november 29, 2008

Sagopark

När jag och dottern åkte ut andra gången för att fota Umeå höstljus åkte vi till Vänortsparken. Parken har under den här perioden förvandlats till en sagopark. Det är barnens park som ska sätta deras fantasi i rörelse. Den satte då min i rörelse så då lär det funka på barnen också.

Det här är bara en liten del av en stor ljuskrona som barnen själva har gjort. Den sitter i "Festsalen".
"Bockarnas bro."
Ett vackert isblock med färgade "rör" i.

Här följer några läckert ljussatta träd.
De här två träden verkar hålla varandra i grenarna. Det kanske spökar i sagoparken? ;)

7 kommentarer:

Sarah sa...

Härliga bilder du bjuder på! Tack för dina alltid så gulliga kommentarer hos mig! Trevlig advent ;O)

Anonym sa...

Åh, det är så fint när man belyser träd! Sååå vackert!
Är själv inne på att göra det i trädgården, ska bara välja ut ett träd som det passar att göra det med.
Är det Bockarna Bruse som bor under bron? :)
Trevlig helg, Kerstin!

Anonym sa...

Vilka fina bilder och vad det måste varit vackert att se i verkligheten.
Vad fint det kan bli med belysning... även i alla våra fönster den här månaden..
Ha det gott.

Anonym sa...

Vad härligt att man gör iordning en park för barnen och barnsliga vuxna (som mej)! Gillar när kommunen satsar några kronor på sådant här. För det kan inte kosta mycket, det är bara att ha fanasin i behåll!!!!
Härligt att du visade, med fina bilder!
Ha en fin och mysig advent!

Camilla Alvén sa...

Härliga bilder, använde du stativ?
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Underbara bilder. Det var spännande att se. Många hälsningar / ela

Fake cake sa...

Hej Kerstin!

Va fina bilder. Gillar bockarnas bro och träden är så fina med belysningen, det skulle jag gärna vilja ha i min trädgård:)

Ja nu blev det sent med allt julpyssel idag...måste städa undan o natta mig nu.

Ha en mysig första advent