söndag, november 23, 2008

Foto-triss ovanifrån

Foto-triss idag ska våra foton tagna ovanifrån. Jag valde några kylslagna foton från Umeälven.

Ett träd har sedan länge böjt sig ner med toppen i vattnet. Nu börjar det frysa fast och kommer att sitta så tills våren kommer och isen släpper greppet.
En brygga för fiske eller för att helt enkelt sitta och dingla med benen en stund. Det krävs lite bättre väder, för kyla, blåst och snö är inget kul väder för vare sig fiske eller dingla med benen.

Speglingen av en byggkran i den iskalla älven.
Ha det gott därute.

36 kommentarer:

Anonym sa...

Tre spännande bilder. Den först fick jag titta på länge innan jag begrep att det var mycket is där på vatten, men vackert bild. Det är min favorit. Fast, byggkranen "i" vattnet tycker jag också myckt om.
Kram / ela

Anonym sa...

fina bilder och is på vatten är så vackert.

annette sa...

Det var fina bilder på temat, bryggan blev min favorit, längtar till sommar och värme:)

Ha det så bra!

annette

Anonym sa...

Alla 3 fina men nummer 1 blir min favorit.

Anonym sa...

Fina murriga november foton, trean blir in favorit, såg nästan läskig ut ;)

Ha det fint idag

jeanette//photogalen sa...

Bilden på fiskebryggan gillade jag bäst.. Fast det krävs nog lite varmare väder för att sitta och njuta där..

Anonym sa...

Hi, hi! Tack för kommentaren hos mig!
Härliga bilder hos dig! Ettan blir favoriten!
Men lite längre ner hittade jag två riktiga sötnosar du!
Ha en bra söndag!

Anonym sa...

Bilden på fiskebryggan gillade jag bäst.. Fast det krävs nog lite varmare väder för att sitta och njuta där..

Anonym sa...

Stackars träd! Alla bilderna förmedlar en "isig" känsla.

Anonym sa...

Gillar din brygga.. för där kan man sitta o vinkla fötterna i vattenbrynet.. ja inte nu, men det kommer kanske en tid för det där;-)
Ha de fint .. här är det -5 grader nu och det är i Skåne det..

Anonym sa...

Tre varierande bilder, som i sig berättar en historia. tycker lite synd om trädet.... där i isen!
Ljuset från byggkranen är vackert!
Ha det så gott!
Dags för en promenad och sedan en sväng till Ikea

Anonym sa...

Hua, vad kallt det ser ut! Nej, inte vill jag sitta på den bryggan nu!
Favoritbild blir nr 1.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du visar. Den första gillar jag allra bäst.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på söndagen. /Ingrid

Camilla Alvén sa...

Oh, vad det ser kallt ut hos dig.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Härliga bilder!

Bryggan blir min favorit.........önskar bara att det varit sommar:P

Ha en bra dag!

Mita sa...

Så vackra foto du har tycker om den sista bilden. Ha det bra

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Det var fina bilder från dig idag.
Den sista föll jag specielt för.
Vacker spegling.
Ha det gott.
Synne.

Sarah sa...

Hej kerstin! En behaglig söndag önskar jag dig ;O) Bilden med bryggen symboliserar lugn för mig så den väljer jag idag!

Pia sa...

Fina ovanifrånbilder!! Min "favvo"...mmm..bryggbilden!
Ha det varmt och gott i kylan!!
Tack också för din kommentar hos mig!

Anonym sa...

Hej! fina fotografier.Gillar speciellt det sista fotot.
Ha en bra kväll /Anna-Carin

Anonym sa...

Jättefina bilder du visar.
Den jag gillar bäst, blir nr.1

Här i Jämtland har vi -10 nu.
Ha det så bra.// Nettan

Veronica sa...

Fina bilder du bjuder på!!
Första bilden vinner idag, kul!
Ha de gött!!
=)

Anonym sa...

Tre jättefina bilder! Min favort blir den sista bilden! =) /maria_6909

Anonym sa...

Gillar bryggan, där hade jag gärna suttigt och njutit en stund, fast på sommarn .)

Ninni sa...

Tre vackra stillsamma bilder. hade lite svårt att få grepp om den översta först men med hjälp av din text så trilla poletten ner:)
Min favorit är byggkranen just för färgklicken i det grå.
Må så gott!Kram Ninni

Anonym sa...

Sådan bra tolkning! Bryggan blir min favorit, tänk att få sitta där och dingla med benen i sommarvärmen med ett metspö och filosofera. :)
Ha det bra!

Anonym sa...

Härliga bilder men bilden med bryggan blir nog min favorit...

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Sista bilden med byggkranen gillar jag bäst i dag.

Sköt om dej och ha en skön vecka!

Önskar Solvarma Irene

Jah Hollis sa...

En lyckad tolkning av ovanifrån-temat, tycker jag. Gillar bäst den vintriga bilden av bryggstumpen (eller vad det är).

Paula sa...

Fina bilder sista med spegling av byggkranen blir min favorit. Ha det gött..

Husbilen Credo sa...

Härliga foton sista bilden blir favoriten - då man ser konturerna av liftkranen i vattnet.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fortsatt fin vecka!

Anonym sa...

Åhh vad jag tycker synd om trädet som frusit fast i isen. Men som sagt det får stå böjt ända till våren då isen släpper taget.Själv sitter jag i Stockholm i dotras lägenhet o tittar ut på snöstormen utanför fönstret.Ha det gott!Hälsn. Gunvor.

Photos by Storm sa...

Ser lite kallt och ruggigt ut men bilden på bryggan gillar jag. Ha en skön kväll/Lis

Anna Hammar sa...

fina bilder.. ettan blir min favorit eftersom man får tänka till lite för att få grepp om motivet..

tack för din kommentar hos mig

Molle sa...

Jag började fundera på första bilden för det såg ut som ett träd underifrån. Hmm, det skulle ju vara ovanifrån... När jag läste vad du skrivit förstod jag hur det hängde ihop. :-)

Jag giller din fiskeplats bäst. Vacker och stilig komposition.

Anonym sa...

Gillar dina vattenbilder ovanifrån :-) Inte så lätt välja, speglingen av byggkranen är läcker. Men första bilden får det bli! Fotot är snyggt och lite dramatiskt. Kommer vårens islossning att dra loss grenar från trädet?