torsdag, november 20, 2008

Bordet är dukat

Ibland tittar solen fram en liten stund, som i dag till exempel. När solen tittar fram då tittar jag också fram med kameran i högsta hugg. För utanför vårt köksfönster har vi trädet jag har pratat om tidigare. I trädet är det fullt med fåglar. Många talgoxar och en grön sort jag inte kan namnet på. Nån ornitolog är jag inte. ;) När jag öppnar dörren flyger alla fåglar iväg, men jag tänker inte fota dem. Jag vill fota det dom faktiskt är ute efter. I trädet gör dom nämligen bara en mellanlandning, .......
.... för det dom faktiskt är ute efter är det här. Maken har lagt ner både målarfärg (köpt gul färg för att matcha vårt hus), tid och kärlek på att få till det perfekta matstället till de små fåglarna. Och nu står det äntligen där, det lilla fågelhuset där hovmästaren (maken) ser till att det alltid finns mat åt de små. Jag tror minsann de bugar och tackar. ;)

Så ser det ut hos oss i dag. Hur ser det ut hos er?
Ha det gott därute.

6 kommentarer:

Annika sa...

Vad fint det ser ut!! Där trivs fåglarna BRA!!
Jättefina bilder, Kerstin!!

Fake cake sa...

Så vackert väder ni har:) vi har haft mest grått grått grått

Hoppas dagen imorgon blir bättre för jag behöver vända i landet o lite sånt. usch föresten va trist sånt är...nä borde vara inne o baka istället;)

Ha det gott

Camilla Alvén sa...

Åh Kerstin, den sista bilden är så underbar, jag älskar hur bären kastar sin skugga på det gula huset, så snyggt!!!!
Ha det bra
Camilla

Ninni sa...

Såååå fint! Fåglarna måste jubla när de ser hur fint ni gjort till dem! Jag håller med Camilla, så fint med skuggorna!

Anonym sa...

Hyfsat väder idag, solen har till och med tittat fram!
Kanske dags att plocka fram fågelbordet, tack för den påminnelsen!

Anonym sa...

Härligt med ett hus till fåglarna fullt med mat.Vi ska snart ställa ut vårt också!
Fina bilder du bjuder på!

trevlig helg!

tina