måndag, november 10, 2008

Stängt för vinter

För en vecka sedan tog jag och dottern med oss kamerorna och rörde oss runt älven. Båtarna som ligger vid kaj låg i ett vackert ljus så det blev vårt mål. Det här är restaurangbåten Sjöbris. Jag åt där ett par gånger i somras och maten som serveras är ljuvlig. Tänk er: röding tillsammans med potatispuré med västerbottenost, sallad och saffransaioli. Mums.....
Detalj från kajen.

Öppettiderna lyser med sin frånvaro. Nu är det stängt!


Här stod borden och bänkarna. Infravärmen hänger i "tak" och bara väntar på att få värma nästa säsongs gäster.


Nedanför Sjöbris ligger Cafébåten Vita Björn.




Strunt i reklamen, skylten är härlig och inbjudande.

Vi klev ombord för att ta kort men det låg ett lager med pudersnö, så det var halt och vi fick hålla i oss.

Tillbaka på landbacken igen.
Det är inte utan att man längtar till sommaren igen. Att få sitta nere vid älven, äta gott, titta på båtarna som åker förbi och njuta av solen som aldrig går ner.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var oerhört fina bilder! Man fryser verkligen lite bara man titta på dessa fina vinterbilder. Har en bra dag / ela

Lilla huset på prärien sa...

Så mysigt det ser ut där nere vid kajen. Det är någonting helt speciellt med båtar och vatten som ligger spegelblankt tycker jag. Har alltid bott vid havet... skulle nog inte klara av någonting annat :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Så fina bilder! Tänk vilken skillnad mellan sommar och vinter. Kan tänka mig att det är mycket folk i rörelsesommartid!
Ha en skön kväll, blir Simon och Thomas här strax!

Bodil sa...

Jättefina bilder!

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!
Kram Sandra

Elisabeth sa...

underbara bilder,tänk att jag tycker att Umeå har så många vackra platser.....
hoppas dom kör igång med verksamhet på båten till sommarn igen
kram från annan umebo

Annika sa...

Vilka otroligt fina bilder, och vilken stämning du lyckats förmedla genom dom. SÅ himla fina!
Vemodet du har fångat gillar jag mkt...