lördag, november 15, 2008

Gunnebo slott

I somras åkte vi ner till Göteborg . Det var varmt (30 grader i skuggan) och soligt men trots värmen åkte vi till Gunnebo slott. Man kan ju inte sitta inne på semestern. ;)

Det första man möts av är ett vackert vitt staket som är prytt med dessa föremål. Jag var såld på en gång. Det är så vackert.

Trädgården på framsidan.
Trädgården på baksidan.

Här är caféet som givetvis stängde när vi kom. Vad vi behövde i värmen var egentligen bara vatten och det fanns att köpa i en liten butik på området.
Tyvärr var slottet stängt när vi var där, hade gärna tittat inne också. Dessutom var det dags för bröllop för medan vi strosade där började det komma finklädda bröllopsgäster. Men jag är nöjd med att ha fått se det utvändigt. Trädgården och miljön är väldigt vacker och rofylld.
Så nu har jag skänkt er lite sommarkänsla. Här hos oss är det grått och två minusgrader. Hoppas att ni har det bättre.
Ha en fin lördag alla!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu, vid det här vädret då allting är grå ha man svårt att tro att det kommer att finnas en sommar även nästa år. Mycket fina bilder du visar! Hälsningar / ela

Anonym sa...

Gunnebo Slott, ja där har jag varit många gånger. Det ligger inte långt från där jag är uppvuxen. Slottet är jättevackert och trädgårdarna helt fantastiska. Kul att du visar bilder därifrån.
Trevlig helg!

Sofie sa...

Tala om att sommarkänslorna man trodde man stoppat undan för detta år kryper fram litet igen :) Vilket vackert ställe! Måste ha varit en upplevelse att se. Tack för gratulationen angående förlovningen och fortsatt trevlig helg! Kram, Sofie

Anonym sa...

Dit skulle jag vilja fara till också någon gång! Du visar ju så insprirerande bilder. Men då vill jag att fiket ska vara öppet,L
Ha en skön helg.

Här har ett lätt snöfall kommit!

Moi sa...

Vilken utflykt. Men visst är det trist att det stänger när man kommer. Det kan ju vara gott med något drickbart, speciellt då dte är varmt. Jag själv har dock inte besökt slottet ännu. Men nu fick jag nästan lust att göra det vid tillfälle.

Ha det gott nu.

Karin sa...

Roligt att se dina fina bilder från Gunnebo slott! Det finns många roliga detaljer att fota där. Jag bor ju i Göteborg men är där alldeles för sällan tyvärr.

Ha en skön lördagskväll!

Anonym sa...

Hej!
Tittat in på din blogg och sett att du har många fina bilder!
Carin