söndag, november 02, 2008

Foto-triss kyrkor

Så här lyder dagens utmaning:
Eftersom det är allhelgonahelg har jag valt ett tema som kan passa bra eftersom många säkert varit i närheten av detta motiv under helgen och kanske tänt minnesljus. Den här veckan vill jag nämligen att ni visar upp en triss i KYRKOR.Själv är jag extra svag för att fotografera detaljer av kyrkor, men ni väljer själva om ni vill visa detaljer eller hela kyrkan. Men det viktiga är att kyrkan (eller kyrkorna) är huvudmotivet i bilden.

Jag är också barnsligt förtjust i detaljer så jag valde att visa dom, men inte på en kyrka utan på ett gravkapell. Passar till temat och den helg som är.
Bilderna är från Backens gravkapell här i Umeå. Den ligger bredvid Backens kyrka som jag visat bilder från förut.



En bonusbild på den vackraste kyrkan i stan; Umeå stadskyrka.

Här hittar ni fler bidrag till temat.

41 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder på din fototriss! Min favorit blir din tredje bild!
Kramis

annette sa...

Snygga bilder, gillar tredje bilden också mest!

Ha det så Bra!

mvh //annette

Anonym sa...

Den tredje detaljbilden var vacker. Men bonusbilden på hela kyrkan fastnade jag dock för!

Annica sa...

Min favvo blev den tredje bilden:)

//Annica

Unknown sa...

Härliga foton. Min favorit är också bild nummer tre. Det är så härlig levande material i porten. Så fint att det ser använt ut. Gillar patinering såväl äkta som fusk.

Bra jobbat!

Anonym sa...

Fina, bekanta bilder... favorit hos dig får bli nummer 3...

Anonym sa...

Vilka fina bilder på din triss. Jag gillar den andra bilden alldeles speciellt mycket.
Ha en fin söndag!/Ingrid

Sarah sa...

Åh så vackert! Min favorit blir nr 3

Anonym sa...

Fina närbilder. Också hela kyrkan är fin.

Anonym sa...

Mmmm vilka härliga bilder. Kan nästan inte välja mellan låser och korset på taket.... så snyggt!
Ha en skön dag!
Här sken solen på promenaden idag!

Linda -Galleri Palla sa...

Jag trillade in på en blogg hos Linda-Marie och tänka sig... där fanns en länk till mamma Kerstin :)

Namn: Eva sa...

Åhhh så fina foto! Närbilden är en klar favorit!
Uppsala verkar vara en vacker stad ... har faktiskt aldrig varit där!

Fortsatt trevlig söndag!

Anonym sa...

Bild nummer 3 tilltalade mig mest..

Anonym sa...

Härlig presentation med fina detaljer. Tyder på smak tycker jag! Keep up the god work ;)

Synnøve. sa...

Fina bilder.
Men favoriten är nog den med handdaget.
Kramen Synne.

Lilla jag sa...

Bonusbilden är min favorit ;)

Proforma sa...

Absolut den tredje bilden som är min favorit! Riktigt snygg bild!

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina bilder! Älskar dina närbilder, så vackra!!

Kram Karin

Skatan sa...

Vackra bilder från Backens kyrka. Jag inser att jag nog aldrig har vart där...

Trevlig kväll önskar jag!

Benita sa...

Fina bilder allihop.

Rajson sa...

Tredje foto så klart!Läckert fotat detalj!
Ha en skön söndag kväll!

Husbilen Credo sa...

Jättefina foton i din triss men väljer helheten av kyrkan alltså bonusbilden.
Ha en fin kväll!

jansson sa...

Tredje favoriten!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Härligt med lite annorlunda kyrkbilder. Vackert komponerade bilder.

En skön söndagskväll önskar jag dej.

Irene

Anonym sa...

Fina bilder här, särskilt på den där stabila dörrkläppen, om det nu är så det heter. Och bonusbilden på den vackra kyrkan, jättefin.

Veronica sa...

Visst är den vacker!
Har varit och sett carola där =)
Gillar detaljbilden bäst! =)

Della sa...

Det är fina bilder. Speciellt den sista blev jag förtjust i.

Anonym sa...

Nu fick jag hemlängtan. Inte när jag såg bilderna från Backen (jag bodde norr om stan) men från Ume stadskyrka. Så fin, så fin, så fin den är.
Fina bilder!

Anonym sa...

Håller med majoriteten här...Nummer tre är ett otroligt vackert foto!

Anonym sa...

Som vanligt visar du väldigt fina bilder. Umeå stadskyrka är helt underbart vacker. Favoriten blir det tredje fotot med dörrklappen, så läcker. :)

Anonym sa...

Nr 3 blev min favorit.. är så svag för vackra detaljer.. =)

Anonym sa...

Nu kommer jag in och kikar på det där låset igen.... so nice.
Jag är ju oteknisk,men trägen vinner. Då blir jag allt, lite glad! Hrligt att du gillar den!!!!
Ha en skön dag

Anonym sa...

Super fina bilder! Den 3:e med porttagen är min favorit, så läckert! Ha en bra dag. Helena

trivago sa...

Fina bilder! Den på handtaget är läckrast tycker jag.

Kerstin sa...

Till alla: Tack snälla ni för alla fina och snälla kommentarer ni har lämnat. Känns kul att få positiv feedback på det man gjort. Jag är trots allt inget mer än en glad amatör! ;)
Ha det jättefint.

Karins fotoblogg sa...

Kyrkan är verkligen vacker! Fina detaljbilder.

phoebe sa...

Vilken kul och häftig bild med beslagen eller man säger kanske handtagen... Bonusbilden gillade jag jättemycket oxå!!

Jah Hollis sa...

Snyggt med lite mer närgångna bilder. Den första med korset mot himlen faller mig mest i smaken.

Anonym sa...

Gillar den tredje bilden.

/Zippo

Anonym sa...

Fina bilder allihop men min favorit blev den tredje på handtagen till kyrkoporten! /maria_6909

Anonym sa...

Gillade tredje bilden, jätteläckert taget.