torsdag, oktober 15, 2009

Torsdagsfoto - Runt

Under en skogspromenad njuter man av både tystnaden och dofterna.
Dessvärre finns det saker därute som man inte alls njuter av.

Jag förstår inte hur människor kan välja att köra gamla kylskåp, spisar o dyl. ut i skogen.
Jag gjorde ett sånt "fynd" och blir bara beklämd när jag ser det.

En gammal barnvagn hade också dumpats.
Kunde man inte ha lämnat in den hos t ex Myrorna istället?

Nåväl, den blev i alla fall en tolkning för dagens torsdagsfoto.

Här kan du se fler runda bidrag.
Ha det gott därute.

12 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Ja det är mycket man kan hitta ute i naturen. Allt är inte vackert. Tyvärr slänger många sitt skräp där. Men du fick i alla fall en fin bild som passar så bra till dagens tema!

Birgitta sa...

Inte kul att se detta i naturen, men bra bild på temat blev det i alla fall!

Hedwig sa...

Det är så kul numera att titta på andras bilder och få inspiration. Vad man kan fota, hur man kan fota, hur man beskär osv. För ett år sedan skulle jag aldrig ha sett eller fotat ett motiv som ditt. Idag gör jag det.
Snyggt jobbat.

Ninni sa...

Visst blir man upprörd. Men ändå tror jag att vi i Sverige är lite mera ordentliga än vad man är i tex. Brasilien.
Det är ju faktiskt ganska lätt att lämna till återvinningen här.
Det blev en fin bild av den gamla barnvagnen ändå.
Kram NInni

mimmi sa...

Det är tyvärr mycket sånt skräp man kan hitta ute i den vackra natur .
man blir som du skriver mycket beklämt när man ser sånt ligga och förstöra naturen.
nu blir det en promenad för mig igen ..ut i den strålande sol nu :)
kram

Anonym sa...

Till fototemat passar det ju ändå. Annars är det ju trist vad folk slänger i naturen. Man blir väldigt förvånad ofta.

Marie sa...

Dessa gamla saker som blir så fina på bild :-)

Wickans värld sa...

Ja, ungen kan ju inte ha blivit "tvärstor" under promenaden o inte vilja sitta i vagnen... Men det blev vackert på bild i alla fall!

Susanne sa...

Håller med dig fullkomligt. Varför ödsla energi och tid på att dumpa skrotet i skogen??? Ta den tiden och åk till återbruket eller som du skriver, åk till någon välgörenhetsorganisation. Jag blir också vansinnigt förbannad på sånt.
Kram

Proforma - Irene sa...

Jag håller med dig! Det som fortfarande går att använda kan ju lämnas till Myrorna eller liknande och annat kan köras till tippen. De måste ju ändå köra till skogen!?
Ha det gott, Kerstin!

christina sa...

Mycket blir lämnat för oss att fota, bara synd om naturen. kram Christina

Mona sa...

Ja det är inte kul med allt som lämnas i naturen. Det enda positiva är att det kan bli fina bilder av det.