söndag, oktober 25, 2009

Fototriss - Rosa (till förmån för Rosa Bandet)


Det är dags för veckans Fototriss och så här skriver Helena om reglerna:

VECKANS TEMA
För att stödja Rosa Bandet fotograferar vi därför ROSA den här veckan i Fototriss och nu är det upp till dig att tolka det rosa temat med dina tre foton! Vill du dessutom låta din triss betyda något extra, får du hemskt gärna följa min uppmaning här nedanför.

UPPMANING
Jag vill uppmana alla Fototrissare (och alla andra besökare här) att ge ett bidrag till Rosa Bandet-kampanjen. Jag har startat en insamling i Fototriss namn och alla är välkomna att skänka en femtiolapp, en tia eller vad ni vill - alla kronor räknas! Som en extra bonus kommer jag dessutom att skänka en krona per deltagare den här veckan, så bara genom att delta i
Fototriss bidrar du indirekt med en krona.
Här kommer du till insamlingen som Helena har startat.

Så här kommer mitt bidrag i fotoväg.
Ingen har väl missat att Ahlgrens bilar har utökats med Rosa Rattar. En kul idé som smakar gott.

Rosa bandet.

Till sist en blomma till alla kvinnor därute som kämpar mot denna fruktansvärda sjukdom.
Nu ska jag lämna ett bidrag, gör det du med.
Här finns fler deltagare i veckans Fototriss.

21 kommentarer:

Gunvor sa...

Jättefin triss!Rosa rattar ser smaskiga ut! Måste testas

Anette sa...

hihi, rosa rattar........ja det var ju väldigt lämpligt;-) /Anette

Anne-Lie sa...

Snygg tolkning! Funderar på om rattarna är lika goda som bilarna;-))

Irrhönan sa...

Jag får kolla de där rattarna när jag kommer till Sverige nästa gång. De ser goda ut - och har rätt färg! :-)

Anna tassar in.. sa...

Mmmm Kerstin du...rosa rattar...jag tror jag ska ta en promenad och köpa mig det..mums..din triss smakar godis..

Barbro S sa...

Rosa rattar, det var ju häftigt, ska köpa och smaka.

Malin sa...

Rosa rattar...verkligen kul! Fin triss du fått ihop!

wicca sa...

Härlig fototriss. Måste erkänna att jag har missat de rosa godisarna, ser gott ut däremot. Min favorit är den sista på blomman, fin närbild.

Wickans värld sa...

Haha, rosa rattar! Dom måste jag smaka!

Susanne sa...

Fantastiskt fin triss och jag måste nog välja rattarna som favorit för dom är inte bara söta utan riktigt smaskiga också=) Kram

Sarah sa...

Gillar alla tre men om jag måste välja så blir det den första bilden!!! Ha det så bra önskar Sarah

Veronica sa...

Fin fin triss!! Du rosa rattar =) måste hålla utkik =)

christina sa...

Underbar triss! Godiset, bandet och blomman. Allt hör ihop som det ska göra i en triss!

Proforma - Irene sa...

Fin triss! Rattarna har jag inte testat men ett band sitter på min tröja! Blomman var en fin tanke av dig!
Ha en fin vecka, Kerstin!

Erica Pettersson sa...

Vilken bra fototriss :D Fina bilder! Och jag blev sugen på Ahlgrens rattar också ;)

foto CHIP sa...

Är rattarna lika goda som bilarna? isf blir de absolut favoriten :)

Jah Hollis sa...

Snygg triss och du fick dessutom med själva upphovet till veckans trisstema.

Christina sa...

Snygg kombination till temat, själv tog jag "bara " blommor.
Fick en påse rosa rattar förra veckan, det var en kul ide´

Viola sa...

Hej!
Fin triss och genomtänkt.

Hej från mig/ Viola

ormbunke sa...

Blandad fin triss. Rosa rattar. Det får jag nog överraska mitt barnbarn med. Anita

ViDu sa...

De rosa rattarna var så fyndiga att de får min röst denna veckan.