tisdag, oktober 13, 2009

Tisdagstema - Textur och mönster

Jag undrar hur många gånger jag har passerat det.
Jag undrar hur många gånger jag gått på det.
Nere vid strandpromenaden utanför Trädgård i norr ligger det här konstverket i marken.
Jag har inte sett det förut.
Förrän häromdagen.
Visst är det märkligt.

När ljuset faller på det syns det väl.
Stryker man med handen på det så känner man mönstret.

Dagens tisdagstema är - textur och mönster.
Här hittar du fler deltagare.
Ha det gott därute.

23 kommentarer:

Nukke sa...

Vacker mönster !

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm Kerstin jag är väldigt förtjust i raster av sådant slag..jag tittar alltid på sådant var helst jag drar fram..tänk jag tror vi har öga för samma saker..

sinneskatten sa...

Bara man vänder blicken upp eller ned så vips så finns det där!
Jättefint.

Anonym sa...

Ja, tänk vad man plötsligt lägger märke till detaljer, det lilla som gör det stora. Mina ögon sveper som sökare dagarna i ända, inte konstigt att man är trött när kvällen kommer :)Fint funnet!

Ha en fin tisdag/E-L

Marie sa...

Riktigt vackert och du har fotat i ett fint perspektiv Kerstin :-) Ha en fin dag du med.

Anette sa...

Så snyggt Kerstin! Det finns nog många mönster man oftast bara går förbi. Kanske tur det ibland, hur skulle det sett ut om alla gick och tittade efter mönster i marken eller på husväggar ;-)/Anette

Hedwig sa...

Visst är det så, vardagens detaljer ser man inte vanligtvis. Men så, plötsligt finns det där. Tänk bara om du köpt dig något ovanligt - då ser du att många andra också har samma sak. På ett sätt lite skrämmande att man missar så många detaljer i livet.

Wickans värld sa...

Det var snyggt! Tänk så mycket vackert det finns omkring oss, bara vi öppnar ögonen!

karoleen sa...

Det finns mycket vacker runt omkring oss, men man har nästan alltid tid att se dem. Min bild är på något som livar upp de grå dagarna.

Carina sa...

Vilket vackert mönster!
Härlig tolkning...
Ha en underbar tisdag!
Kramen.

Susanne sa...

Visst är det fantastiskt när man så där helt plötsligt ser saker man inte sett förut och som säkert dom flesta går förbi om man inte blivit en sån här fotonörd som jag kallar mig.... i positiv bemärkelse förstås. För det är helt fantastiskt att upptäcka saker!!!
Riktigt tjusigt!!
Kram

Lissen sa...

Tänk att man kan alltid upptäcka något nytt. Att ljuset spelade så att du såg det fina mönstret, Kerstin. Härlig bild som visar oss andra en struktur som nästan inte tillverkas nuför tiden.
Ha en skön tisdag!

hea sa...

Alldeles för vackert för att stampas på, tycker jag :)
Hopppas din tisdag blir fin

Anni sa...

Mycket vackert - visst är det härligt när någon lägger omsorg även om udda detaljer? Det kan ju inte kosta så mycket extra, men betyder så mycket för resultatet!

Majsan sa...

Väldigt vackert mönster. :)

Annika sa...

Det är sant...Konstverk finns nog överallt fastän vi inte ser dem.
Tycker om din bild! Väldigt fin!

ormbunke sa...

Tänk att bara vanlig enkla saker vi har kan bli fint i betraktarens ögon. Anita

annalarssonphotography sa...

Så vackert Kerstin! :)

Ha en fin kväll
Kram Anna

Pia sa...

Riktigt häftigt!

Veronica sa...

Häftigt!! Mönster finns på alla olika ställen =)

christina sa...

Kerstin, du har så rätt! Det finns där hela tiden och helt plötsligt ser vi det! Det är jätte vackert!! Ha en fortsatt bra kväll!! /christina

Margareta sa...

Det är märkligt att man inte ser det som finns. Lika förvånad blir jag när jag plötsligt ser något som funnits på en plats väldigt länge. Ett vackert mönster som någon jobbat fram. /Margareta

Monkan sa...

Jättefint mönster, så bra att det här temat kom så att du fick ett lämpligt tillfälle att visa oss :-)