söndag, oktober 11, 2009

Fototriss - Så här ser det där jag är idag del 5

Det blir ännu en höstpromenad i det vackra vädret.
Återigen styr jag kosan till älven men denna gång håller jag mig till centrum av stadskärnan.
Det frasar runt fötterna av vissna löv, luften är klar och solen strålar.
Men det är kallt om händerna så handskarna måste på.
Det blir lite knöligare att trycka på de små knapparna på kameran, men allt går om man vill.

Så här ser det ut hos oss idag.


Trevlig söndag.
Hos Fototriss hittar du fler bidrag.

23 kommentarer:

Pia sa...

Härliga höst!

Inger sa...

Du jobbar vidare med komplementfärgerna ser jag..

Bokmalen sa...

Härliga standpromenaden!! Riktigt vackra höstbilder!! ;)
Kramen, Maria

Anna tassar in.. sa...

Du jag tänkte när jag läste del ett..att detta är ju trissen direkt..och så har du mer på lager..underbart...så makalöst fint..

Anonym sa...

Jag skulle gärna promenera utmed den strandrundan, ser härligt ut!

Ha en fin fortsatt söndag/E-L

Margareta sa...

Härliga foton från din promenad. Skönt att du slipper regnet. Vackra foton att du njöt går inte att ta miste på. Trots de kalla händerna.
/Margareta

Lena L sa...

Vilka härliga höstbilder, jag kan riktigt känna den klara friska luften i min näsa!

Veronica sa...

Vackert, underbara höst. Gillar verkligen björkallen!!!
Ha en fortsatt trevlig kväll =)

Ellas Inspiration sa...

Åh vilka vackra höstbilder!!

Kram Karin

mimmi sa...

så himla fint:D den första bilden blir min favorit ..vilket djup och vilka härliga färgar :)
jag har inte varit utan för dörren idag .det har varit mulet hela dagen .men inte har det regnat mycket i alla fall ..
men jag har suttit och latat mig hela dagen ..men det är klart...är det inte det som söndagar är till för ...att lata sig ..eller ;)
kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Solen gör livet lekande lätt..allt blir så härligt..måtte den stanna länge denna höst..Maria

Viola sa...

Hej!
Fina höstbilder du bjuder på din triss idag.
Bild nr 3 vann första platsen hos mig idag.

Vardagstugg sa...

jag kör en förlängning på dina bilder ser jag, ca 4 km uppför älven ;-) Älskar strandpromenaden, skulle kunna gå hur långt som helst =)

Kram Annelie

Camilla Alvén sa...

Vilket underbart höstväder ni har haft idag, hos mig har det blåst och regnat hela dagen, har faktiskt inte satt foten utanför huset...
Ha det bra
Kram

ViDu sa...

Härlig, höstig triss där den första bilden blir min favorit.

Wickans värld sa...

Ja, visst har vi haft en härlig höstdag! Du bjuder på vackra höstbilder...

cat sa...

En vacker hösttriss:) Skulle gärna ha befunnit mig vid den härliga björkallén.

Pialotta sa...

Underförbart vackert.. du har haft en solig dag ser jag.. inte jag den gick i det blöta tecknet;-) Vackera bilder på din dag:-)

Proforma - Irene sa...

Så vacker allé med björkar med det är väl så i Umeå... björkarnas stad. Förresten... är det verkligen så många björkar och varför i så fall?
Ha det gott, Kerstin!

Annika sa...

Skön, höstig triss med underbar strandpromenad. Vilket kanonblått vatten i den översta bilden :o)

Hösten har klarare luft och färgerna blir alltid krispigare än vad de blir om sommaren...

Proforma sa...

Tack för informationen! Det är ganska märkligt ändå att björkarna stod emot branden så bra. Jag tänker på att björkved är ju det bästa att elda med. Kanske det är just därför, i och för sig, det brinner långsamt!
Ha en bra morgondag!
Irene

Jah Hollis sa...

Det ser ut att ha varit en fin höstdag. Perfekt för att ge sig ut och röra på sig lite.

Camilla (Rantis) sa...

Höstligt och vackert!