söndag, oktober 04, 2009

Fototriss -Inspirationskälla

I dagens fototriss är temat "Inspirationskällor".
Det naturliga vore att sätta mina närmaste familjemedlemmar som inspirationskällor, men jag väljer att låta dom få vara lite ifred. :)

När jag hittar gamla byggnader blir jag varm i kroppen.
Tänk hur människor slet för att bygga alla fantastiska byggnader som fortfarande står kvar idag.
Inte hade de spikpistoler eller skruvdragare.
Allt gjordes för hand.


Våra fyra årstider är en annan inspirationskälla. Hur vacker och njutbar sommaren än är så slår nog hösten allt.
Vilka färger!!!

Till sist har vi ju havet, förstås.
Att få sitta på en solvarm klippa och bara dra in doften från det saltstänkta havet, mmm, det är ren njutning och givetvis, inspiration.
Fler Inspirationskällor hittar du här.
Ha en fin söndag!

20 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Kerstin..jag håller helt med dig detta kan få mig att gå igång med..gamla hus och fönster..mmmm det är härligt..du borde vara med på temat Veckans fönster..hos Susanne..

Inger sa...

Så sant..

Margareta sa...

Visst är det som du visar och skriver. Naturen skiftar och vi har alltid inspirationen runt oss. Stannar vi upp kan vi fånga den som du har gjort. Margareta

Anne-Lie sa...

En läcker triss! Höstfägringen är den bilden som inspirerar mig mest av bilderna;-))

Nilla sa...

Jag kan bara hålla med!

Lissen sa...

Mmm, precis samma saker som fångar mej i tillvaron. Du har blicken får att visa oss det på bild också!!!
Ha en skön söndag!

Marie sa...

Underbara bilder. Vilka inspirationskällor!

AKO sa...

Du har ju snott mina inspirationskällor! ;) Fin triss där alla bilder har sina egna styrkor, så jag väljer ingen favorit.

Bokmalen sa...

Tjusig triss!! Jag håller med dig när det gäller alla 3 inspirationskällorna. ;)
Kramen, Maria

Barbro S sa...

Håller helt med dina ord och njuter av de vackra bilderna.

Irrhönan sa...

Håller med, håller med, håller med. Tre fina inspirationskällor!

Proforma - Irene sa...

Visst hämtas inspiration från naturen med alla skiftningar som följer med årstiderna. Min favorit, alla kategorier är sommaren. Kanske för att just grönt är en favoritfärg och säker för alla vackra färger på blommor!
Vackra bilder!!
Ha en fin vecka!

Mona sa...

Fina bilder alla tre. Håller fullständigt med dig.

Anonym sa...

Kerstin, underbara inspirationskällor i din triss! Viktiga element i livet, vad vore vi utan dem....?

Ha en riktigt fin måndag/E-L

Annika sa...

Håller helt med dig om att naturens och årstiderna inspirerar. Hela tiden!!
Kram!

Viola sa...

Visst är det härligt att kunna hämta inspiration av det som finns gratis. Runt omkring en.

Jag gillar alla dina bilder i dagens triss!

Ha det gott!

Anni sa...

Åh vad roligt att du tog upp hus som en inspirationskälla! Jag hade planer på attta med arkitektur, men sedan gjorde jag en annorlunda vinkling av min triss.

Absolut "röstar" jag på bild nummer ett!

ViDu sa...

Jag håller verkligen med. Men jag kunde inte lämna min största inspirationskälla utanför - min dotter. Väldigt vackra bilder.

Jah Hollis sa...

Jag lät också släkt och vänner vara i fred.
Men du har ju väl så fina andra inspirationskällor att visa upp och du illustrerar dem fint.

Ninni sa...

Jag håller helt med dig Kerstin! Samma sak gäller för mig. Vilka vackra bilder. Här blir jag verkligen inspirerad.
Må så gott! Hoppas ni slipper snön ett tag till...jag tycker det såg ut som det skulle bli aktuellt snart uppe hos dig.
Kramar Ninni