lördag, oktober 10, 2009

Höstpromenad vid älven

Har ni lust att följa med på en promenad längs älven?
Hösten visar sig från sin allra bästa sida, luften är klar, solen skiner och färgerna sprakar.


Vi viker av från den lövsmyckade vägen och går ner mot älven.
Tystnaden vilar över oss och det är så lugnt och skönt.
Vi är alldeles ensamma.

Då bryts tystnaden och mellan höstens löv fångar jag den som bryter tystnaden.
Det kanske är höstens sista båttur.
Det börjar ju vara kallt nu.

Vi kommer längst ut till udden och det är ljuvligt därute.
De sista resterna av svallvågor från båten håller på att lägga sig och därmed kommer tystnaden tillbaka.

Det är så vackert därute att jag tror att t o m björkarna blivit kära.

Solen håller björkarnas grenar varma.

Jag tror minsann jag sätter mig en stund och fortsätter att njuta.
Gör det ni med.
Ha en fin lördag.

12 kommentarer:

Veronica sa...

Mysigt med en promenad i en sådan mysig miljö. Ha nu en fortsatt trevlig lördag =)

Tekri sa...

den där miljön känner jag igen...väldigt fin att promenera där. De där va badstället för dogge förrut. Super fina bilder...!!!

ha en superlördag!!!

Inger sa...

både fotograf o poet..vart ska detta sluta.
En smulter bildserie !

mimmi sa...

en underbar promenad du tog oss med på:D så lugnt och fridfullt även om man kunde höra en båt:)
Jag har precis kommit hem från Ikea men det är fortfarande fint väder ute så nu efter att ha sett dina bilder funderar jag p om jag också skall gå ut på en höst promenad idag igen:)
ha en fin fredag:)
kram

mimmi sa...

Hm ..jag igen ..jag kanske har tagit skada av att titta uppåt för mycket:D för jag skrev ju fredag i stället för lördag i den förre kommentaren:D
En trevlig LÖRDAG skulle det ju stå;)

Proforma - Irene sa...

Så härlig promenad jag fick följa med dig på! Jag ser att höstens färger syns tydligare där hos dig än här.
Ha en fortsatt fin lördag!

Ninni sa...

Tack för en skön promenad. Vilka vackra vyer! Vi har också tagit en promenad i solen idag. Kallt men solen värmer fortfarande lite grand. Det är ju ett fantastiskt ljus med solen som lyser genom de gyllene löven.
Skulpturen har en kompis gjort...tyvärr är jag inte alls skicklig med lera.
Hoppas du får en skön söndag!
Kram Ninni

Lissen sa...

Den här promenaden följer jag gärna med på. Känner nästan igen mej. Mitt landskap likanr ditt lite.
Dom två första bilderna, ljuvliga och du vet ju att jag gillar björkar också. speciellt om dom kramas. Kram

Anna tassar in.. sa...

Märkte du att jag hela tiden gick bakom dig och bara njöt..av vita stammar av den klara luften..mmmm jag tycker om att smyga tätt intill..

AnnaKK sa...

Tack för den fina vandligen längs med älven! Vilka fina foton! Och vad vackra björkstammarna är!!! Här nere har vi en annan sorts björkar som inte alls är så vita. :-)

Annika sa...

UNDERBART!! Tänk, där har jag varit! men nu ser det ljuvligt krisigt och höstigt ut...
Kram!!

Gillasfoto sa...

Försöker lista ut var du befinner dej nånstans...kan det vara nedanför Backens Kyrka ?
Underbara bilder, älskar höstfärger :)