söndag, oktober 18, 2009

Fototriss - Rost

Min pappa är veteranbilsentusiast av stora mått.
Han har ägt flera veteranbilar så jag tror jag vet var jag fått mitt bilintresse ifrån.
När jag hittar nån gammal skönhet går jag igång direkt.
Med tanke på att jag är fototokig så står rost högt i kurs också så ni kan förstå min lycka när jag hittade den här skatten.

Titta här bara.
En gammal Chevrolet pickup, årtal okänt, men jag gissar på 40-talet.
Men rostig, ojojoj, så rostig.
Så mycket arbete det kommer att krävas för att den här ska kunna rulla igen.


Nu räckte det inte med den bilen, för uppe på flaket stod skalet av en ännu äldre bil, förmodligen från 20- eller 30-talet.
Det är lika mycket rost på den men så fin den kommer att bli när den står klar.

Jag kan tänka mig att det här är fästet till vindrutan. På de riktigt gamla bilarna gick ju framrutan att öppna.

Här är det jag tror är blinkersen. Ni vet, den gamla modellen som fälldes ut.
I dagens fototriss tävlas det också. Priset är en fotoalmanacka.
Så nu får jag hålla tummarna för att min passion för gamla bilar och rost ger resultat. :)
Här hittar ni mer rost.
Ha det gott därute.

29 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Där verkar onekligen vara en hel del jobba att göra. :-)
Snygga bilder och uppenbarligen ett favoritmotiv i dagens trisskörd.

Anonym sa...

*Skratt* ja, man kan förstå av dina rader, att det är finns ett visst intresse för gamla bilar :) Fina bilder!

Ha en skön söndag/E-L

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Snygga bilder. Menar du att du kan fixa till sådana här bilar, du är ju jätteduktig.

Hoppas att vi får se, här i bloggen hur det går.

Må fint, önskar Irene

Pia sa...

Snygga bilder! Det blev mycket bilar idag :)

AKO sa...

Nä, du måste berätta var du hittade denna skatt! Är det här i stan? Fin, intressant och bra sammanhållen triss!

Unknown sa...

Morrn.

Kul med gamla bilar, det du kallade blinkers kallade vi pil, en gång....

På stora lastbilar och bussar så gick den sakta upp o ner, ungefär som om någon vinkade.

Härlig bil(d) av fronten.
Ha de bra.
Hasse A

Proforma - Irene sa...

Så vackra bilder... vilken skönhet du hittat! Kanske något för dig och din pappa att bita tag i :) om det nu går att få ordning på den. Gissar att det kan kosta en slant!
Ha en skön söndag!

Irrhönan sa...

Rolig triss!

cat sa...

En härlig triss:)

Bokmalen sa...

Riktigt snygga bilder!! ;)
Kramen, Maria

Wickans värld sa...

Ja, här finns det jobb så det räcker till o blir över... Du får visa en bild när allt blir klart!

Munin sa...

Snygg triss! Gillar speciellt bilden på den gamla rostiga bilen. Hoppas att någon tar hand om den och rustar upp den.

Anna tassar in.. sa...

Du...helt sagolika rostiga bilder..tänk att rost kan vara så vackert..jag tycker din triss är perfekt..

ormbunke sa...

Fina bilder på detaljer från en rostg. Bara man slipper köra den.Anita

Margareta sa...

Vilken underbar "gottskål" du har hittat. Jag blir också salig över de udda och slitna sakerna som man kan hitta. Fina foton och riktigt kul att minnas de gamla bilarna genom dina foton. /Margareta

Veronica sa...

Inte lite jobb med den bilen.....vacker är den där den står och den gör sig ju görbra på bild =)

LissenTo sa...

Du har så rätt Kerstin, det är något med rost! Den här bilen är ju läckert rostad. Det visar ju med dina bilder. Den i mitten med skuggorna och det vackra ljuset. Snyggt! Ha det så gott

Mona sa...

Det är något speciellt med rostiga gamla bilar. Jättefina bilder.

ViDu sa...

En fin triss. Sista bilden blir min favorit denna veckan.

Anni sa...

Åh, jag gillar också veteranbilar - vilka fina bilder du tagit till trissen!

Ninni sa...

Ojoj, vilka charmiga bilder! Tänk att rost kan vara så fascinerande...jag är ju likadan jag. Men har ännu inte hunnit få fram alla bilder till en triss.
Må så gott!
Kram NInni

mimmi sa...

man kan klart och tydligt läsa att du är väldig intresserat av gamla bilar:D
men jag kan förstå det .för jag gillar också att se gamla bilar :)
Men att få se hur de ser ut gammal och rostig och sen hur de ser ut efter en renovering ..det är helt otroligt :)
ha en skön kväll:)

Susanna sa...

Jag gillar också gamla bilar men föredrar dem utan rost ;-)
Som vanligt snygga bilder, min favorit är den andra.
/Susanna

Viola sa...

Hej!
Vackra bilder...Bild nr 3 vann min första plats hos dig i dagens triss.

Hej från mig/ Viola

AnnaKK sa...

Jag tycker att rost är vackert, men när den är på bilar skär det ändå lite i hjärtat - särskilt på såna här gamla klenoder... Men de var ju iallafall gjorda av rejäl plåt så även om de ser ut som vrak kan det gå att fixa dem. Skönt att veta! :-)

engelsson sa...

Ja det där förstår jag till fullo..gamla bilar o traktorer..härligt Det påminner mig om att det nånstans i södra Sverige ska finnas en fantastisk gammal bilkyrkogård..ska minsann ta reda på var..kram o ha en fin dag

Pialotta sa...

Jag kan förstå din lycka Kerstin.. underbart rostig bil som blir så skönt som fotoobjekt.. love:-)

Ulrica sa...

Snyggt... jag håller tummarna för dig :)

Anonym sa...

En rostig bil igen och ett tacksamt motiv i all sin rostig skönhet.
Vackra bilder! Ha en trevlig dag.