torsdag, oktober 01, 2009

Torsdagsfoto - Höstfärger

Nu har hösten verkligen kommit.
Det är frost på nätterna och termometern kliver inte längre över 10 plusgrader.
Men det sprakar av vackra färger så jag tog kameran och gick ut i morse.
Men jag behövde inte gå långt för att hitta vad jag sökte.
För hos grannen står den och sprakar av färg - den kanadensiska lönnen.


Den släpper välvilligt sina färgsprakande löv till marken.
D v s vår gräsmatta och vår altan. ;)

De fryser t o m fast i de små vattensamlingarna.
Visst är väl hösten fantastisk med sina färger och sin klara kalla luft?
Vill du se mer höstfärger gör du det här.
Ha det gott därute.

22 kommentarer:

Birgitta sa...

Underbara bilder!
Håller verkligen med dig om att hösten är fantastisk!

Ulrica sa...

Vilka vackra bilder, Kerstin. Jag njuter :)

AnnaKK sa...

Vackert, vackert!

Det är verkligen roligt att gå ut med kameran så här års när vädret är så där: Soligt och klarblå himmel, och inte allt för kallt om fingrarna att hålla i kameran. :-) Höstlöv är ett tacksamt motiv! Som gärna kan kombineras med is och frost också - men då vill man gärna ha vantar på sej, fast det är lite klunsigt när man ska fotografera... <:-)

Proforma - Irene sa...

Tänk som ni uppe i norr väntade på våren, vi hade ju nästan sommarvärme då. Nu har ni höstkallt och minusgrader och här blommar det fortfarande i rabatterna. Vilka skillnader det är i landet ändå!
Tycker ändå att det ser ut som om solen lyser på första bilden... och här regnar det nu!
Ha en fin dag!

Anna tassar in.. sa...

Mmm jo hösten är här det är ju så men färgstarkt och mysigt samtidigt..dina bilder visar minsann det bästa med hösten..

Anonym sa...

Även jag njuter av dina bilder, Kerstin! Underbara! Du har fångat "min" årstid, på allra bästa sätt :)

ormbunke sa...

Fantastiska höstbilder du visar.
Löven på marken är ju toppen. Anita

Anna of Dallas sa...

Jag bara säger: Oj, så vackert!

anemonen sa...

Mycket vackra höstbilder. Tänk vad de olika årstiderna har att bjuda.

mimmi sa...

Den första bilden blir nog min favorit av dom alla:) de var fina alla ihop .men den var så himla fin i färger och sånt:)
kram
ps jag har flyttat min blogg nu:)

Lissen sa...

Idag när jag var på min skogstur, så jag djupt efter andan.... höst!
Härliga höstbilder i fin serie.
Kram

Anonym sa...

Spännande bilder. Höstens alla färger är så tacksamma att fota. Hoppas på hösttema i alla fotobloggar nu så vi riktigt får frossa i olika varianter på höst.

christina sa...

Mycket vackert, Kerstin!

Mona sa...

Jag gillar verkligen bild nr 3 och 4. Härligt ljus och skuggor.

Susanne sa...

Härliga bilder. Så höstiga och vackra!!!
Kram

Christina sa...

Jodå, hösten är en härlig tid på många sätt. Frost i man gräsmatta idag. Vackra bilder!

Sarah sa...

Wow Kerstin, gillar verkligen dina härliga höstbilder!

Karins fotoblogg sa...

Sista bilden är så snygg!

Ha en skön helg!
Kram

Annika sa...

Ja, hösten är en färgsprakande tid. Morgonfrost å lite sol å klar himmel... å höstlöv... det är härligt.

På västkusten innebär hösten mest blåst och regn... alla färgsprakande löv blåser bort i en väldans fart.

Ninni sa...

UNderbara bilder Kerstin! De två sista är så vackra i färgerna. Men visst är det lite för kallt...det blev så snabb omställning under den här veckan.
Idag har jag varit ute och plockat svamp med vantarna på:)
Ha en skön helg!
Kram NInni

AKO sa...

Ja, fatta att det är is på natten redan!! Jag blir ju lite avis på att du har ett så vackert lövträd så nära dig, men jag förstår att det blir en del krattande också. Hääärliga höstnyanser!

hea sa...

Så vackert! Jag måste verkligen ta mej i kragen å försöka få hösten på bild, ligger lite efter där, och snön som redan börjat komma... Samma sak hos dej?
Ha en ljuvlig tisdag!