tisdag, juli 07, 2009

Tisdagstema - sommar

I dagens Tisdagstema ska vi visa hur vår sommar ser ut.
Just idag är det en sorglig syn att se.
Regnet det bara öser ner, det blåser och är 9° varmt!
Ja, ni läser rätt: 9°!!!



Det gäller att hitta sommarkänslorna här inne i stället.
Vilken tur då att jag fick en pion i söndags.
Den har just slagit ut och är intensiv i både färg och doft.

Tillsammans med pionen fick jag även en knoppande ros.
Och nu har även den slagit ut.
Den är liten och söt och doftar ljuvligt.
Nu håller jag och säkert många med mig tummarna för att vädret vänder.
Det här är inte kul.

Fler sommarbidrag hittar ni här.
Ha det gott därute.

25 kommentarer:

christina sa...

Det ordnar sig! Efter regn kommer sol!! Du visar jäte vackra bilder!!Kram Christina

keb sa...

Vackra blommor!
Fina bilder!
ja det regnar här med och rätt kyligt just nu!
Lite skillnad på temperaturen i förra veckan med 30 i skuggan.
Jag vet faktiskt inte vilket som är bäst :)

Lavynnia sa...

Nydelige bilder! Likte regndråpene på vinduet. Brukte du macro-objektiv? Tror jeg skal skaffe meg det, jeg også:)


God sommer!

Anne-Lie sa...

Det är inte utan att naturen behöver regn - men varför måste det bli så kallt?
Hos mig har åskvädret passerat och nu är det rätt bra igen!

Pialotta sa...

Jo det ska du se det gör.. bara tillfälligt med dropparna.. idag är här ganska så bra väder igen.. ska just ta mig till balkongstolen för en kaffe med solsken därtill:-) Rosor är det något visst med.. älskar dina bilder, men inte regndropparna.. de där vill jag ska komma till mig på natten;-)
Ha de kram från Skåne

Hanna sa...

Samma väder här... Ps snygg ny design på bloggen! Ha det bäst:)

Rimkogeren sa...

Jeg kunne godt bruge lidt af det kølige vejr. Det er simpelthen for varmt.
Flotte billeder.

Proforma - Irene sa...

Tråkig värre, måste jag säga! Vi har också fått sämre väder, ca 20 grader men det känns inte så varmt ändå. Regnet kom under natten så, så sett är det ju som man vill ha det. Ni har ju mycket värre! Det vänder nog snart!
Har man inte sol ute så får man fixa det inne :) Fina blombilder, pioner är så vackra!
Ha det så gott det går!

Mimmi sa...

Jag vet inte om jag kan ge dig någon tröst:) men vi fick regnet hit först och tydligen har ni fått det nu ..men just nu ..tittar jag ut ..och vad ser jag..SOLEN så den kommer till dig också:)
kram

Bitten sa...

Tråkigt sommarväder, men jättefina bilder.

anemonen sa...

Ja jag tror dig för det har varit likadant i mörka småland. Vackra bilder på temat är de allihop.

Anonym sa...

Vackra bilder! Det är t o m så att regnet ser lockande ut, här i Malmö är det torrt som fnöske och fortfarande så varmt att man knappt kan stanna inne i lägenheten!

annalarssonphotography sa...

Vackra bilder Kerstin!

Jag lovar dig att efter regnet och kylan kommer solen!
Håll ut!

Ha en fin kväll!
Kram Anna

Anonym sa...

En helt vanlig svensk sommar.
Regn och värme om vart annat *ler*.

Fina blommor hos dig.

strömma

Anonym sa...

Vackra bilder du visar upp och jag måste intala mig att solen snart kommer tillbaka till oss. Just nu mullrar och regnar det....

Jätte roligt att du tycker om mina Gotlandsbilder, det kommer fler :)

Må Gott/E-L

infing sa...

Nämen stackars stackar dig!

Här hade dom också lovat regn men det kom bara en liten skvätt igårkväll.

Wickans värld sa...

Vi får se det positiva med regnandet, det behövs! =)
I morgon får vi visst se lite sol.
Westmans måste jag åka till i sommar, det är också nåt som hör sommaren till. Har inte varit där sedan det nyöppnade.

Ninni sa...

Vilken tur att du har blommorna att glädja dig med! För vädret har väl varit roligare...vi har uppehåll just nu men bara +12. Kanske blir det bättre nästa vecka...

Ulrica sa...

Har inte bloggat på några dagar så det var ett tag sedan jag var inne hos dig. Nu ser jag hur fint du har gjort det hos dig:)

Det är kalla dagar hos mig också... regn och kyla. Inget kul alls.

Madame sa...

Det er dejlige bud på, hvad sommeren er - meget smukke billeder! Her har vi haft 20 grader i dag og masser af sol :-)

engelsson sa...

Vi måste vara positiva..det kommer nog mer värme

saravillfara sa...

Ja, tack! Att få värmen åter skulle jag inte tacka nej till, det är ju rena rama kylskåpet ute ;)
Jag älskar pioner, lyckost dig!

AnnaKK sa...

Nä, vi får väl hoppas att sommaren inte är slut redan!

När det har varit fint ett tag, så känns det ju som att det är rena rama hösten som ramlar in över en när det kommer regn och blir svalare - men så kan det ju inte vara så här pass tidigt i juli, eller hur!? :-)

Jag tycker mej ha märkt att skillnaden mellan tidingsfotograf och avancerad amatör går vid antalet kameror!? Den som har två stycken, och dessutom ganska vårdslöst (iallafall med tanke på priset för husen + objektiven) hängandes kring halsen/över axlarna är rätt säkert från nån tidning. Medans amatören är mycket mer rädd om sin enda dyrgrip, och gärna dessutom stoppar ner den i en rejäl fotoväska mellan avtryckningarna. :-)

Karin Wijk sa...

Ljuvliga bilder! Gillar alla men speciellt den med dropparna. Snyggt med skärpan och bakgrunden med färgskiftningar. / Kram

Anonym sa...

Åhh vad fin regnet på fönstret är, mkt snygg bild!