fredag, juli 03, 2009

Fredagsfoto - Sommar

I dagens Fredagsfoto ska vi tolka "sommar".
Sommar för mig är mycket blommor och mängder med insekter.
Ivrigt sitter vi och viftar bort både flugor, myggor och andra varelser.
Men så finns det de andra (insekterna alltså) som inte stör.
T ex såna som jag hittade i våra Margueriter.
Som små prickar syntes de nere i blomman.
Så jag hämtade kameran.
Och då får man se att:
en vilar sig och
en spretar med rumpan rätt upp i luften.
Eftersom de inte stör mig så får de stanna kvar. :)


Fler bidrag till Fredagsfoto hittar du här.
Ha det gott därute.

14 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Oj, så fina bilder. Toppen med makro, det vill jag också ha sedan när jag köpt mig en ny kamera!
Men så fint du fått på bloggen! Oj, vad snyggt! Mer lättsamt än den andra färgen. Har du gjort detta själv?
Ha en fin morgondag.

Anonym sa...

Vilka fina bilder.
Ja, man blir så glad så glad av
alla blommor man får pynta upp med nu.

strömma

Anonym sa...

Underbara bilder med härligt ljus & budskap av just sommar....

Må Gott/E-L

magnus sa...

Jättefina bilder..och det är sommrigt.

Ha en bra dag!

Photos by Storm sa...

Fina bilder på temat. Ja, nu finns det gott om småkryp. Tack och lov har jag ännu inte sett några mördarsniglar här och jag tror det beror på torkan/Lis

christina sa...

Jätte fina bilder. Så fina lugna färger! /christina

AKO sa...

Det ser ut som akrobatik på hög nivå att kunna hålla kroppen sådär som filuren på andra bilden. Härliga makrobilder! Jag är inne på samma område för min sommarbild. Du skulle ha varit med mig där mina foton togs! :D

Marie sa...

Ja det är mycket spännande man får se genom kameran... Ibland känns det nästan som en helt egen värld...

Marie

NatureFootstep sa...

mera småkryp, och visst är det somamr :)

Snygg layout du ändrat till. Min komplimang.

KerstinJ sa...

Tänk att få vila i en blomma!Det är sommar det för det lilla krypet.

anemonen sa...

Ja mycket får man se med makro:D

Anonym sa...

Härliga bilder, jag gillar det korta skärpedjupet du fått till med skärpa på de rätta ställena.

Karin Wijk sa...

Vilken fin gul ton på blommans blad, lite vaniljgul. Snygga bilder!

annalarssonphotography sa...

Somriga, söta bilder :)
Härligt ljus!