måndag, juli 27, 2009

Thailändska paviljongen

På resan hem från Östersund stannade vi till vid Ragunda och den Thailändska paviljongen.
Paviljongen är uppförd till minne av Kung Chulalongkorn.
Här kan ni läsa mer om kungen och varför det finns en thailändska paviljong här i Sverige.

När vi kom dit hade dom stängt bara några minuter tidigare. Nog är det väl typiskt!
Det var synd för det är väldigt vackert inuti.
Men vi fotade från utsidan i alla fall och här kommer några bilder på byggnaden och dess omgivning.







Ha det gott därute.

16 kommentarer:

Proforma sa...

Så oväntat att hitta en thailändsk paviljong där. Det hade jag ingen aning om att det fanns ens! Så vackert det ser ut, synd att det var stängt, det hade varit roligt att se bilder inifrån.
Ha det gott!
Irene

Gillasfoto sa...

Himla vackert :))

Ninni sa...

Det måste vara fascinerande att se en thailändsk paviljong mitt ute i den svensk naturen. Jag har läst och sett biler från den tidigare. Fantastiskt!
På gränsen mellan Gästrikland och Uppland finns ett gammalt motell som en kines har köpt och gjort om till ett område i kinesisk stil, det ser lika ovanligt ut det:)"Dragon gate" heter det numera.
Må så gott!
Kram Ninni

Inspirera Mera sa...

Vilken underbart vacker byggnad.

Svar:
Det är lite av en chansning att ha vasen i fönstret, men det är det värt :) Kram Sandra

Ulrica sa...

Den ligger väldigt vackert och är så ståtlig. Mäktig på något vis. Och det blir så häftigt när den ligger i den svenska myllan... oväntat:)

Klart du får ha samma titel :) För mig är det verkligen ok. En Bad Hairday är det ju fler som råkar ut för... tack och lov;)

Men bara att du frågade befäster det jag brukar säga om mina bloggvänner.... de är alla så snälla. Det är en stor del av behållningen med att blogga:)

Ha det gott. Kram

Jeanette sa...

gu vilken vacker byggnad! :D såg nåt liknande i beriln..

sv: Tack så jättemycket! va kul att du gillade de
ha det fint! :)

Sarah sa...

Tack för hälsningen till Noah =)

Anonym sa...

Tänk vad man kan hitta i vårt avlånga land, en vacker fotovänlig paviljong i vår svenska fauna :) Lite fantastiskt vid eftertanke!
Tack, för att du delade med dig av bilder. Må Gott/E-L

Karin Wijk sa...

Har faktiskt varit där för några år sedan. Häftig upplevelse med en sådan "exotiskt" byggnad mitt i den svenska naturen. Fina bilder! / Kram

Mimmi sa...

woow
Tänk att det finns sånt i
sverige..det hade jag inte en aning om..när man ser på dina vackra bilder kan man ju tro att man har kommit till ett helt annat land:)
Det var jätte vackert där och det var ju himla synd att de hade hunnit att stänga innan ni kom:
kram

Lissen sa...

Det känns nästan som om du har varit i mina hemtrakter! Fina bilder du tog på paviljongen. Vad trist att dom hann stänga visst är det typiskt!

AKO sa...

Det var väldigt fint och passande ljus för den sortens foto. Man blir ju sugen på att fara dit när man ser det du visar här vilket ju betyder att du har lyckats bra med dina bilder. :)

Blåbären som jag fotade var mest för syns skull, för att visa att de är på G. Jag smakade några men de var fortfarande för sura allihop. Men, om någon vecka till kan man nog plocka de första sorterna! :D Namnam!

AKO sa...

Just det, den där färgstarka bilden som jag också hade tagit med mobilen, den är förstås lite redigerad. Jag har funderat på att lägga ut "originalet" och berätta vad jag har gjort. Det skulle kunna vara intressant, eller vad tror du?

Ska se om och i så fall när jag gör det.

Veronica sa...

Vad vackert!!!

Anna of Dallas sa...

Tänk, inte visste jag att man kunde se något sådant i Sverige. Det är säkert värt att besöka.
Kanske ett bra tips för dom som skulle vilja åka på semester till Thailand, men inte har råd.

Anna of Dallas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.