torsdag, juli 16, 2009

Tännforsen

När vi lämnade Östersund så drog vi ännu längre in i landet.
Vi passerade Åre och Duved och kom snart till Tännforsen.
Detta mäktiga vattenfall fascinerar liten som stor.



Som ni kanske har sett så var himlen mörk och lite hotfull men regnet höll sig undan den timme vi var där.
Emellanåt så gladde solen oss med sin närvaro och då hände det här.
I allt virvlande vatten syntes regnbågen.
Alla närvarande drog upp sina kameror för att fånga fenomenet de stackars sekunder det pågick.

Titta, jag kom visst med på bild också. ;)
Håret står på ända av den kraft som vattnet bildar.
Foto: maken
Här ser man hur mäktigt det är. Den röda pricken är faktiskt en människa.
Foto: maken
Ha det gott därute.

13 kommentarer:

engelsson sa...

Så vackert med regnbågen i vattnet.. Jo jag har haft svårt att ta mig in på din sida sista tiden..jag brukar klicka på dina kommentarer hos mig o idag gick det fint men de sista fyra kommentarerna har länken varit bruten..jag vet inte riktigt hur sånt här funkar..jag bara klickar glatt*L*

Proforma - Irene sa...

Det är mäktigt att stå så nära ett vattenfall, för att inte tala om den "röda pricken"! Vilka krafter vatten har egentligen, inte konstigt att man använder sig av den som kraftkälla. Vacker regnbåge!
Ha en fin dag!

Ellas Inspiration sa...

Ser ut som ni har haft en härlig resa. Otroligt effektfullt med regnbågen i bild!!

Ha det så gott!!

Kram Karin

Vanilla sa...

Ohhh så vackert Kerstin:) är ni iväg nu på semester tro? glömde kolla bakåt i inlägg min dummer;)
Hoppas du har det fint// Kram

Natasha sa...

Vad fint det ser ut!

Vanilla sa...

Oh kerstin min dumbom;)
Jag är Lotta som slängt bort min gårdsblogg som du kanske har märkt då jag kände att folk runt omkring där jag bor hittade till min blogg pga gårdsnamnet så jag bytte till en ny där jag inte nämner just namnet längre.
Önskar att vara en aning mer anonym, blev lite väl öppet...!
jag med alla djur och svanarna:)
jag mailade alla mina bloggvänner men kom på att hos dig fann jag ingen mailadress till nu kom jag på!
Hoppas du fortfarande vill vara min bloggvän:)
Kram

Vanilla sa...

Jag har kvar koden så jag kan fixa bakgrunden sen:) gav bara den nya en blank sida ettag!

Kram

Vanilla sa...

Glömde säga att jag finns fortfarande:
fakeacake.blogspot
Bara så du vet:)

Karin Wijk sa...

Mäktigt! Man känner sig lite liten när naturen visar sina krafter på det där viset. Härliga bilder! / Kram

Veronica sa...

Wow, det är inte varje dag man ser något sådant!!
Snyggt Kerstin!!
=)

Lissen sa...

Ja visst är naturens krafter fascinerande- Man kan se på den hur mycket som helst, och förundras varje gång!

Lisbeth sa...

Hej här kommer jag och tittar in.

Visst är det häftigt att stå och kolla på Tännforsen, var där för 2 år sen på sommaren och bodde i Ottsjö.

mvh Lisbeth

Annika sa...

Så maffigt med vattenfall... Regnbågen blev ju liksom pricken över i :o)