onsdag, juli 01, 2009

Ödehus del 2

Igår visade jag bilder från ett ödehus och idag tar vi steget in i det.
Det var lite tajt att ta sig in men det gick.
Med försiktiga steg gick vi runt.
Huset har förfallit rätt ordentligt så vissa golv vågade vi inte gå på, där sviktade brädorna för mycket.
Häng med nu.



Trapphuset.
En knölig gammal madrass.
Undrar om konserverade köttbullar kan vara goda?
Gardinen har fövandlats till trasor och knutit sig själv runt det trasiga fönstret.
Jag undrar om det fanns en enda hel fönsterruta i huset?

Det var allt för idag.
I morgon blir det några avslutande bilder från huset.
Ha det gott därute.

9 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Det finns något vackert över bilderna trots att motiven är gamla och slitna. Det svartvita förstärker den känslan mer. Trapphuset blev så fint just i svartvitt!
Ha en fin dag, Kerstin!

Lissen sa...

Vilka vackra bilder Kerstin. gillar dom jättemycket. Vad mycket som har förändrats i byggnader. Allt har ju en ny design nu och det förändras så fort.
Vad kul att du såg filmen, med Richard! Ha det gott i sommarvärmen och kram!

Inspirera mera sa...

Jag håller med de andra, bilderna är verkligen vackra.
Kram Sandra

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Åh gud så läckra och vackra bilder!!! :)

Bladen du undrade över är paraplystora och växer vid en damm. Har aldrig sett maken till stora innan. :) Ska försöka ta en bild så du får se dom. Har inte en aning om vad de heter. Kram

Susanne sa...

Underbara bilder och fantastiskt snygg bloggsida du skaffat!!!
Hoppas att du får en härlig helg, själv åker jag upp till Storuman för träskfotboll=)
Kram

Karin Wijk sa...

Häftigt att gå in så där i ett öde hus och utforska, speciellt med en kamera! Den andra bilden med trapphuset är otroligt fin tycker jag, ljuset och skuggorna - i like.
Gillar också din nya layout, snyggt! / Kram

AKO sa...

Åh, hejsansa! Här har din blogg minsann bytt utseende! Synd bara att textraderna sticker lite "utanför" liksom i alla fall i min webbläsare. Jag tycker att trappbilden blev bra och den knöliga madrassen verkar jag ha missat helt att den fanns där!

Ska försöka lägga ut några bilder jag med från huset, men tiden räcker ju aldrig till... Hav en god natts sömn! :)

Fake cake sa...

Sååå vackra bilder! gillar dem mkt.
Otroligt fin bakgrund du har gjort!
Lika varmt idag men tror att det blir åska snart för det kommer in slöjmoln nu.

Ha en skön dag// Kram

annalarssonphotography sa...

Jisses!!!

De här bilderna är AS GRYMA Kerstin!!!

Speciellt trappan!
Och den trasiga stolen!

Jag vill också hitta ett sånt hus..

Dina bilder inspirera STORT!!
Kramar Anna