torsdag, september 11, 2008

Tarzan


Jag har redan visat en bild på Rocky den lille vandalen som käkar blommor här i huset. Här är Tarzan, vår stora goa lugna kille. Han är åtta år och har varit herre på täppan tills min dotters två katter flyttade in. Nu är det med jämna mellanrum både små och stora slagsmål mellan två herrar för här ska markeras revir. Det är Tarzan och dotterns katt Buster (bild kommer senare) som inte riktigt har bestämt sig för hur hierarkin ska vara. Förhoppningsvis hittar dom snart sina platser och vi kan återgå till lugnet som var innan Bröderna Bus flyttade in.
Ha det gott därute

7 kommentarer:

Marianne sa...

Vad fin han är. Jag tror det blir Tarzan som vinner. Gamma är äldst!

Kerstin sa...

Marianne: Det hoppas jag med. ;)

Anonym sa...

MIN fining! Älsklingsgodingen :) Puss! /dotra

Anonym sa...

Härligt foto och gosig katt!

Anonym sa...

Det är säkert redan klart även om den yngre hannen inte accepterat det ännu. En äldre katt går nästan alltid iväg som segrare.

Kerstin sa...

Peter: Det är nog så, det är bara att vänta ut dom.

Fake cake sa...

Vilken söt katt du har kerstin:) Jag är uppvuxen med Siameskatter och haft katter i många år men det funkar inte här på gården då våra hundar HATAR dem tyvärr.
Ha en go fredag