fredag, september 19, 2008

Fredagsfärger - Guld


Den här boken hittade jag på Röda Korsets affär "Kupan". Ben Hur från 1927 med texten skriven i guldfärg. En vacker gammal bok där man inuti hittar ägarens namn skrivet med vacker och sirlig text i flytande bläck. (Bortse från boken som ligger ovanpå.)


Den här lyktan gillar vi och tack och lov behöver inte vi använda den där den ska användas, nämligen i kolgruvorna.


Den här pennkoppen fick maken på en tjänsteresa till Kina för ett tag sedan.
Det här var mina bidrag till Fredagsfärger.
Fler bidrag hittar ni här.

8 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Bokryggen blev min favorit, den lämnar mycket åt fantasin.

Solvarma hälsningar från Irene

Camilla Alvén sa...

Vad roligt det är med gamla böcker, min äldsta bok är Luthers Huspostilla från 1873.
Ha en trevlig helg
Camilla

Anonym sa...

Kul bilder. Muggen är ju härligt kitchig. Bokryggen blir ändå min favorit.

Bildtagen/Ivana sa...

Som en hängiven bokmal (www.bokmania.net)är jag extra förtjust i den gamla boken.

Anonym sa...

Mysiga bilder på guldiga ting. Men boken blir min favorit här. Gamla böcker är så mycket vackrare än de nya - lite tristare omslagen. :)

Anonym sa...

Boken är verkligen fin! Jag köper också gamla böcker när jag kommer åt, till min familjs stora "glädje"...

Wickans värld sa...

Vet inte vilken av bilderna som får min guldplats...
Det blir nog delad!!

Jah Hollis sa...

En sådan pennkopp vill jag ha! Jag har mina pennor i en gammal konservburk i glas. Fina bilder.