torsdag, september 04, 2008

Fiske(o)tur


En kväll för några veckor sedan föreslog maken att vi skulle åka ut och ta med oss varsin utrustning. Han tog fiskegrejorna och jag tog kameran. Vi stannade till vid en å där det var riktigt vackert. Men ganska snart tog det roliga slut, åtminstone för hans del.

Åh, så frustrerad han blev, den äkta hälften. Det nyinköpta draget för endast 95:- (!) satte han fast på andra sidan vattnet. I huvudet börjar det rulla på lilla frun. 95:- är ju nästan lika mycket som en snygg tvålpump från Cult. Känner inte många kvinnor som skulle kasta bort en tvålpump bara så där. ;)

Så här ser det nya draget ut som sattes på linan. Frustrationen hade lagt sig men den började komma tillbaka när linan trasslade ihop sig. Ja, just det, han köpte ju en ny lina också som skulle vara sååå bra för lite drygt 300:-. (Cults produkter börjar återigen rulla framför ögonen.) Men den linan var inte såååå bra så han bytte tillbaka till den gamla igen. (Jag samlar Cultpoäng just nu.)


Sista fotot för idag blir ett strandfynd. Jag hittade ett par glasögon som tidens tand har rått på. Man kan undra vad glasögonen har varit med om egentligen. Åkt en bit i vattnet kanske för de var väldigt repiga. Nåväl, jag hade tur för jag fick med mig många fina foton hem. Maken fick ingen fisk men han hade bättre tur några veckor senare när han drog upp en lax på 2,6 kg. (Med den gamla linan.) ;)
Ha det gott därute.

13 kommentarer:

Marianne sa...

Hahaha, har det blivit någon tur till Cult än? Eller du behöver samla fler poäng innan du kan köpa det du vill ha?

Kerstin sa...

Marianne: Haha, jag tror jag samlar lite till. ;)
Ha det gott.

Lilla jag sa...

Haha, det är bra mamma, samla poäng!

Kerstin sa...

Linda-Marie: Klart jag gör, och känner jag Fred rätt så lär det ramla in fler poäng. Du vet ju hur det brukar gå med backspeglarna. ;)

Anonym sa...

Asså allt är inte lämpat för att tas upp i en blogg, hört talas om personlig intigritet kanske....eller....nej!?
Försöker förtvivlat att komma på något bra försvar eller kanske en liten undanflykt....men...nej, bara bita ihop !

/Gubben

Sandra sa...

Fred, jag är ledsen. Jag måste backa upp mitt kött och blod här, mamma och linda-marie har ju, precis som jag, sett vad du kan ställa till med! ;) Men ja tyck' om dä ändå! ;) Puss!

Kerstin sa...

Sandra och Linda-Marie: Tack för supporten flickor. ;)
Gubben: Sorry min älskling, men när man har en hållhake på nån måste det utnyttjas! ;)Puss på´re

Camilla Alvén sa...

Tycker nästan (men bara nästan) lite synd om Gubben!!!
Ha det bra
Camilla

Fake cake sa...

Ängel är du värd för att du alltid skriver så snällt i min blogg och att man behöver en sån ute i vvår bloggvärld:)

Ha det så bra så hörs vi//Kram Lotta

Kerstin sa...

Haha. Tack Camilla för att du nästan står på hans sida. Han behöver det. ;)
Ha det jättebra.

Anonym sa...

Bilderna är fina. Bra komposition, men jag tror att du skulle kunna förbättra de med litet bildredigering. Mer kontraster och litet ökad skärpa så skulle du stå ut ännu mer...

http://bildochfoto.ning.com/forum/topic/show?id=744814%3ATopic%3A26443

Anonym sa...

Vad synd att det inte blev någon fisk, men härliga fotografier blev det iallafall. Tycker synd om stackaren som tappat glasögonen.

Svar: Tack så mycket! Jag lovar att skriva ett inlägg så fort det blivit publicerat. Kram Sandra

Kerstin sa...

Bengt: Hej Bengt! Vad kul att du tittat in till mig. Tack för dina tips och tack för länken. Mycket utav det här är än så länge rena grekiskan för mig. Jag har på kort tid gått från att vara en "traditionell fotograf", en som tar kort på midsommar, jul, dop, bröllop etc, de där familjebilderna du vet. Sen köpte vi en liten digitalkamera och helt plötsligt vaknade intresset. Nu har jag min EOS och jag försöker hitta annorlunda motiv eller vanliga motiv sett med annorlunda ögon. Jag har bara haft den i en månad men jag tar tacksamt emot alla tips som gör mig till en bättre amatörfotograf. Med tanke på att jag inte har lärt mig allt på kameran än så har bildredigering inte varit aktuellt men det kommer!
Ha en bra dag.