söndag, september 14, 2008

Skadad

Vi har väl alla hört talas om skador vid cykelolyckor, vi har hört vilka hemska skador som kan uppstå vid motorcykelolyckor men har nån hört talas om skador av att titta på motorcyklar? Nej, det hade inte jag heller förrän telefonen ringde en kväll för ung. tre veckor sedan. Mamma ringde för att berätta att pappa hade fått åka in på akuten för han hade ramlat och slagit sig ordentligt i ansiktet och haft sönder sina glasögon.
Så vad hade han gjort då? Han är stor fantast av veteranbilar och veteranmotorcyklar och den kvällen var det en träff uppe på Gammlia där det var utställning av både bilar och mc:s. När han är på väg att gå till bilen för att åka hem tittar han lite för länge på en motorcykel och faller raklång och plöjer ner näsan i gruset. Så här blev resultatet.




Kan tillägga att idag är han jättefin i ansiktet igen, det som är kvar är ett märke uppe på näsroten.
Så var försiktiga när ni tittar på snygga ting. Det behöver ju inte alltid vara en motorcykel. ;)
Ha det gott därute.

8 kommentarer:

Anonym sa...

vad lika ni är!
Det är bra service från just törnvalls. jag hade inte orkat plocka ihop ett hem på ikea för att sedan komma hem och montera ihop allt. vissa saker går det med, men inte ett komplett hem.
mvh
kristina

Annika sa...

Nej, vad hemskt...TUR att det gick så bra iallafall. Tur i oturen. Det är sant man ska se sig för när man tittar på snygga saker, häromdagen höll jag på att köra in min kundvagn i en bil på p-platsen när en mkt, mkt snygg man hamnade på näthinnan. Det hade kunnat sluta mkt pinsamt, hahahaha!!

Kerstin sa...

Kristina: Jo, vi har fått höra genom hela livet att vi är så lika. ;)
Annika: Men dra mig på en kärra vad den här dagen startar bra. Ditt inlägg utlöste ett gapskratt. Ser bilden framför mig. Ååh så pinsamt det hade blivit. ;)

Marianne sa...

Å, stackarn, tur att det inte blev värre och att han är fin igen.

Vet du, här i Kairo finns en stadsdel som heter El-Gamlia! Att det kan vara så lika fast så långt bort!

Kerstin sa...

Marianne: Jag antar att det inte finns några timrade röda hus i El-Gamlia? ;)
Ha en bra dag

Camilla Alvén sa...

Stackars karl, tur att det inte gick värre. Antar att ni retar honom för det också!!!!

Kerstin sa...

Camilla: Vi har varit snälla än så länge men nu när han har läkt ihop så fint så lär vi inte kunna vara tysta. ;)

Unknown sa...

Usch, vad det måste gjort ont, stackare. Min make är också tokig med veteranmc, han har samlat på sig ett antal så nu tycker jag det räcker.
Kram