måndag, september 29, 2008

Höstdag

Igår tog jag med kameran ut en sväng, tänkte dokumentera höstens intåg. Det var inte helt lätt då det blåste stormstyrkor men jag passade på när vinden la sig emellanåt och resultatet blev rätt bra.




Visst är höstens färger bland det vackraste man kan se men det går inte att komma ifrån att när dom har gjort sitt intåg vet man att det dröjer inte länge förrän den första snön faller.
Sen så springer man på den. Den stora busken. Den blommar så vackert och minner om vårens körsbärsblom och helt plötsligt glömmer man att snön snart är här.
Så ser det ut i Umeå, hur ser det ut hos Er?
Ha det gott därute.

8 kommentarer:

Lilla jag sa...

Mamma, mamma, mamma! Du börjar bli grym med kameran!! Hur ska nu jag våga fota nåt? Du slår mig ju med hästlängder... Jag kanske måste binda fast dig så du inte kan ta så många foton ett tag, så jag hinner ikapp! haha. :P

Sarah sa...

Åh så vackert det är! Såna färger har vi inte riktigt här ännu. Jag älskar höstens alla färger och du har lyckats fånga de bra Kerstin. Ha en skön kväll!

Anonym sa...

Här (mer söderut) har hösten inte kommit lika långt även om vissa träd och buskar har fått riktiga höstfärger. Visst är det vackert på hösten även om jag inte gillar att kylan kommer. Dina bilder är jättevackra!

Anonym sa...

Vilka fina höstbilder du visar. Och vilken tur att kameran finns, för tänk vad jobbigt det skulle vara om man var tvungen att ta fram akvarellfärgerna varje gång man ville dokumentera vår vackra natur ;o)
// Hälsn. Mia

Anita sa...

Ja nu börjar det se riktigt höstlikt ut där du bor. Vackra bilder! Jag längtar så efter hösten nu och är trött på ljusa kvällar. Vill kunna se en bra film på kvällen utan sol och utan dåligt samvete :-)

Annika sa...

Men jag vill också plåta höstbildre nu ju!!
SÅ underbart vackra bilder, Kerstin! Speciellt den med de röda bären.
Jag är avis.
Här i DC området har vi inte tillstymmelse till höst ännu. Nej, det är sommaren som råder. OCh jag längtar till hösten så mkt!!!

Anonym sa...

Vilka härliga höstkort!
Här har hösten inte riktigt blivit så gul än.
Ha det bra
MVH
Kristina

Susanne sa...

Vilka underbara höstbilder. NÄr det är så här så är verkligen hösten vacker. MVH Susanne