söndag, maj 02, 2010

Tillbakablick maj 2009

Exakt på dagen för ett år sedan åkte jag och dottern till Strandpromenaden för att fånga lite vårkänslor på bild.
Då hade jag fotat i ett halvår och det syns, många av bilderna är inte alls bra.
Men några är desto bättre.

Den här bilden tycker jag om för den vissna blomman ser ut att vilja sticka upp för att synas mer än scillorna som växer som en matta därunder. Man får inte glömma de gamla bara för att de unga visar upp sig från sin bästa sida. ;)
Växtkraft.
"Javisst gör det ont när knoppar brister"...... men det är vackert att se.

Här är anledningen till att vi åkte ut. Den efterlängtade lilla blomman, som vi mår så gott av att se.
I jakten på den lilla sippan kan arbetsställningen varieras hur mycket som helst. Den här avstod dock jag från, lite självbevarelsedrift har jag. Med ett krampaktigt tag om grenen för att inte rasa iväg utför slänten och med risk att spräcka byxorna fick dottern den lilla sippan på bild.
Önskar er alla en fin söndag.
Hos Bildbloggerian hittar ni fler tillbakablickar.

13 kommentarer:

Annelie sa...

Tack för den gulliga kommentaren på min blogg! Vågen? Man tackar, man tackar!
Och dina bilder är det alls inget fel på!
Ha en fortsatt skön söndag, hoppas du har lika fint väder som vi.....

Anne-Lie sa...

Nog ser det ut som en äventyr alltid!

Anna tassar in.. sa...

Jaaa men du så där er det ofta ut när vi nördar är ute med kameran..kräla o krypa...:)

Mmmmm du våren är förfärligt härlig..vackra bilder..otroligt vackra..

mimmi sa...

Ha ha .. man kunde tro att det var mig ni hade fotat ju ;)
Man får ju offra sig lite om man vill ha just det motivet ju :)
Ja nog är det kraft när de växer ser jag på den ena bilden .. helt otroligt :)Härliga vårbilder du visar upp :)
Idag har vi haft vår .. strålande sol så man har passat på att vara ute nästan hela dagen ..det gäller att passa på .. för nästa gång man blinkar .. då kan solen ha gömd sig igen ju :)
ha en fin dag nu
kram :)

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Härligt med alla vårblommor. Plocka en liten bukett och sätt i en liten keramikstövel. Kom innan de är slut.

LissenTo sa...

Visst är det roligt att titta tillbaks i tiden, dels blir det som en dagbok och så ser man sin fotoutveckling.
Härliga bilder och dessutom kul med dottern fotovinkel.

Stl 45, hmm.... hugaligen.
Kram Lissen

Proforma - Irene sa...

Visst gör man allt för bildens skull! Jag har också legat på alla fyra idag för morgondagens inlägg. Säkert många som sett mig men ingen har frågat... lika bra det :)
Första och andra bilden gillar jag... och så den sista förstås. Den visar hur mödosamt och riskabelt det faktiskt är att fotografera... haha!
Ha en fin måndag, Kerstin!

Karin Wijk sa...

Ha ha! Ja tänk vad man utsätter sig själv för! Det kan vara lite farligt att fota ibland, tur att det gick bra denna gång.
Ja nu är tiden hög för att njuta, tänk att våren blir mer och mer en favoritårstid för mig, det försiktigt gröna och spirande...finns nästan inget bättre, får se hur maj 2011 blir ;-) / Kram

Barbro S sa...

Jag tycker att dina bilder visst är fina, visste inte att vitsippan är så vackert rosa på undersidan. Vet du, vi har vitsippor här på Ersboda också, men inte än, förstås.

AnnaKK sa...

Härliga blomster och helt underbart foto på din dotter i fotartagen! :-D Och visst är det kul att titta tillbaka på gamla foton emellanåt, och se hur man har utvecklats osv.

Susanne sa...

Hahaha, ja.. jag brukar se mig omkring lite försiktigt när jag är ute och krälar i skog och mark. Undrar egentligen vad folk tror när jag står där med ändan i luften eller ibland nästan på huvudet.... Men visst är det underbart och det bästa är ju att komma hem och titta igenom alla bilderna och njuta!!! Kram!!

Annika sa...

Härligt att ge sig ut att leta vårtecken.
Växer det mkt vitsippor i Ume?
Visst är det roligt hir man kan kräla och krypa bara för at få till ett foto...
Kram!

Helena sa...

Fina blombilder! :)