tisdag, maj 25, 2010

Fisketävling

I lördags var det fisketävling utanför stan.
Jag som har en make som är fisketokig stod givetvis på kajen och väntade när min tappre make och svärson tuffade in till kaj.
Men.......de var näst sista lag som kom in, så det var en lång väntan på kaj för fiskarhustrun.
Vad gör man då?
Jo, man försöker hitta nåt att fota och efter en promenad längs kajen hittade jag kabbeleka.
Denna solgula blomma som lyser upp tillvaron med sin intensiva färg.
Det torra gräset som ligger uppe på blommorna fick ligga kvar, jag var inte sugen på att sätta fötterna i det iskalla vattnet för att göra en snygg bild. :)
Klicka för att förstora. Så finns ju de där gyllene tillfällena när man inte kan låta bli att plocka upp kameran.
Barn blir alltid en bra bild och med barns intresse för vatten blir det perfekt.
Jag är glad att den ena flytvästen är gul, men mest glad är jag för att de faktiskt hade flytvästar på.
Om ni vill veta hur det gick kan ni titta in på makens blogg. (Han tar fina bilder han med.)
Dagens tisdagstema är gul.

9 kommentarer:

Carina sa...

Gult blir jag glad av!
Härliga bilder...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Anonym sa...

Som vanligt hög kvalitet på bilderna hos dig Kerstin.

Naturen och macrofotografering står "högt i kurs" hos mig, så den översta bilden gillar jag skarpt.
...å man får ju inte glömma att KLICKA på den. :)

Ha det gott!

AnnaKK sa...

Kabbelekan har verkligen den där "bli glad av"-knallgula färgen! :-D

Åh, så din man bloggar också!? Får nog kika in där också. :-)

Pialotta sa...

Jag har fiskare i släkten.. på pappas sida.. tyvärr är många borta nu oxså min pappa, men mina bröder är tokiga i att fiska.. har båtar och allt vad det innebär att driva den hobbyn.. Riktigt coola bilder.. barnen på bryggan, det där känner jag igen sedan mina ungar var små.. landet, i en liten fiskehamn.. trallalla.. Smörblommor är så himla gula och så fina.. torkar du dom i buketter eller..
Ha de,,

mimmi sa...

Det var kanon fina bilder här hos dig idag igen :) och vilken tur man har kameran med sig ;) När min man fiskar är det ju jag som går runt och fotar allt och inget :)
Nej jag köpte det inte på Cyperfoto ..visst är de snabba där också .men de har lite dyr frakt också :) jag köpte mitt på Fotokungen .. de var helt klart billigast på allt plus att handlar man över 1000kr så får man fraktfritt även när man köper mot postförskott som jag gjorde nu :)

Mona sa...

Tänk så mycket spännande det finns att se där nere i vattnet. Bilden på kabbelekan är underbar. En bild man blir glad av att titta på.

✫Fru Ölmis✫ sa...

ja det var tur med vädret oxå. det måste vart gött :)

hehe ja verkligen tur att de hade flytisar på :)

ha det gott
kram

"Lillagul" sa...

Härliga gula bilder !
Ser sommrigt ut :)

Proforma sa...

Det var längesedan jag så en kabbeleka, kommer inte ihåg att den var så fin!
Bilden på barnen är härlig! Visst har vi alla legat så på bryggan och tittat ner på fiskarna när vi var barn. Fin bild!
Irene