tisdag, maj 18, 2010

Kantig

Den nya järnvägen Botniabanan, drar fram genom vår stad.
Byggnationen har pågått i flera år och i höst ska den invigas.
Den lämnar inget vackert avtryck i vår natur, men förhoppningsvis ska den ge den vinst som Banverket hoppas på.
Häromdagen befann jag mig vid järnvägen.
Trots att jag sett den ta form har jag nog aldrig riktigt tänkt på hur det ser ut på banvallen.
Stenar, många stenar, stora och små stenar.
Men det är inte några mjuka runda stenar.
Nä, det är vassa och kantiga stenar, inget man vill gå barfota på.
Men fina att fota, det är dom.
Klicka på bilden för att förstora.
Tisdagstema.

14 kommentarer:

Mona sa...

Det är inga stenar som fått ligga i vattnet och bli formade av havets vågor. Men ett fint foto av dom blev det.

Misswhatsit sa...

Det är sannerligen vassa kanter på dom stenarna, men dom gör sig fint i bild.:)

Anonym sa...

Isch, det där är inge stenar jag skulle vilja gå barfota på :)
fin bild.
Ha en härlig tisdag.
Helena

Anna tassar in.. sa...

Mmmm jag tycker om den gråskalan..jag har som du singel runt grunden..perfekt kantigt o fint..

Marie sa...

Snyyyyyyyyyygt!!!!! Kantstenar har allt många kanter. Bra tolkat!!!

Carina sa...

Det var en fin kantig tolkning!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

En farmor sa...

Det blev många kanter, snygg bild.
//Anne

Rantamor sa...

Ja jag håller med dig om att man inte ens har tänkt på hur det kommer att se ut med järnvägen. Jag har inte heller varit å kollat hur dom byggt här i Nordmaling....får nog ta en cyckeltur någon dag och kika genom linsen....
Sprängsten är kantigt och rätt fult...men ett snyggt foto fick du.

Ha en solig finfin dag.

Kvasthilda sa...

Makadamen är inte ens rolig att gå på med kängor. Alltid risk att vricka foten. Snygg bild! De gör sig bra och trots att stenarna i sig är kantiga och vassa brukar helhetsintrycket från loket ge en mjuk och snygg inramning åt järnvägen :-) Kommer nog aldrig att få köra längs Botniabanan...

"Lillagul" sa...

Många kanter blev det här :)
Jättesnyggt foto på alla stenarna !

AnnaKK sa...

Nä, de är rätt jobbiga att gå på, de där stenarna - och strängeligen förbjudna att beträda sen när tågtrafiken har kommit igång! ;-)

Vi bor ju intill södra stambanan, och det händer ju att man tar sej friheten att traska över till andra sidan ibland... :-)

Monkan sa...

Definitivt kantigt, kul idé. Och visst är de fotogeniska :-) fin bild.

Pialotta sa...

Jo det har jag.. fotograferat oxså;)
Kantiga stenar.. inget speciellt snygg.. rundade, mjuka stenar.. det är fint de:)

Anna of Dallas sa...

Jag håller med de andra kommentarerna. Kantiga stenar r inte alls lika roliga som mjuka stenar vid havet. Fast för dagens tema passade dom ju utmärkt.