tisdag, maj 04, 2010

Där näckrosen blommar

Det här längtar jag efter.
Att hitta en liten sjö där näckrosen blommar.
Maken har i ett svagt ögonblick sagt att han kan gå genom eld och vatten för mig.
(Romantiskt, eller hur?)
Eld tycker jag känns lite dramatiskt, men vatten är inte helt fel.
Så varje sommar har jag närt en liten förhoppning att han ska vada ut och plocka några näckrosor.
Men på nåt konstigt vis finns det alltid en anledning till varför han inte ska ut i vattnet.
"-Det är kallt", "-Det är djupt", "-Det är blött" och så klassikern: "-Jag är lite yr". :)
Vi får se om han vågar sig ut i sommar.
Om inte annat får jag fånga dom själv - på bild.

Klicka på bilden för att se den större.
Ha en fin tisdag.
Tisdagstema.

18 kommentarer:

Nilla sa...

fint fångat! De passar nog ändå bäst bara på bild :-)

Fred sa...

Tjaaaa, vad kan man säga?
Berusad av kärlek så pratade munnen i ett svagt ögonblick, tyvärr med en begränsad koppling till hjärnan. Sedan ska man ju typ kanske leva upp till vad man då sagt.......MEN JAG KAN JU INTE SIMMA !!!!
Vattnet är ju kallt och sist jag badade i kallt vatten fick man ju höra retsamma kommentarer om familjelyckan.
Å lite yr blir man ju av allt ståhej......men nog ska jag till slut trotsa farorna för min Älskade!!
/Gubben

Carina sa...

Otroligt vackert med vatten! Tillsammans med näckrosor blir det ännu bättre...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Photos by Storm sa...

Näckrosor är så vackra. Både blommorna och bladen som flyter på vattenytan/Lis

mimmi sa...

Ha ha .. ja man skall passa sig lite för vad man säger ibland ;)
men än kan det nog vara lite för kallt så jag håller med honom där :)
en jätte vacker bild :D

Eva-Lena sa...

Ha ha ha, spännande att se hur långt kärleken sträcker sig :)En väldigt vacker bild, bjuder du på!

Kram
E-L

Viola sa...

En vacker bild som bjuder på ljuva tankar ochh ett leende. Vi får väl hoppas att din make visar vad han menade;-)

Ha en bra dag/ Viola

Pialotta sa...

Mycket vacker blomma som jag bara har sett i vatten faktiskt.. inte i hand eller på land.. det där får mig att tänka till.. mannen har oxså nynnat på de där orden en gång i tiden;) Vacker bild Kerstin.. så himla vacker:)

Susanne sa...

Visst är dom vackra men inte alldeles lättfångade om man inte som du skriver, vadar ut i vattnet. Kanske ska införskaffa sig såna där höga stövlar som går upp till midjan, eller hur är det nu???
Kramisar från Susanne

Anna tassar in.. sa...

Åh men du på min lilla sjö vid sommarhuset..där är det härligt att ro..ro med långa tag..och flyta igenom näckrosorna..jag får den känslan serverad här..underbart..

Proforma - Irene sa...

Ja, ibland kan munnen slinta och det halkar ur diverse ord som man senare får äta upp... haha! Men nu har han ju lovat här på bloggen så nu blir det upp till bevis! Det går inte längre att slingra sig!
Underbart vacker bild är det i alla fall, näckrosor är bra vackra!
Ha en fin kväll!

Rantamor sa...

Men du han kanske dras nedåt...mot näcken..passa dig man vet aldrig.
Och karlar som blir yr...får huvudvärk ska man se upp med...men vet aldrig..

Kul *skratt* till temat.

Sarah sa...

Vad fint Kerstin =)

Mona sa...

Det är så vackert och romantiskt med näckrosor.

Anneli - A'la Foto sa...

Hmmm....sickna dåliga ursäkter! Det är ju bara att slänga sig i vattnet och göra det för sin älskade fru! Eller hur? ;O))))

Fantastiskt fin bild! I år har jag bestämt mig för att åka till de rosa näckrosornas sjö...får se om jag kommer dit men jag vill! :O)

kram och ha en fin vecka!

Karin Wijk sa...

Fina är dom!! Så inte vore det helt fel om man fick sin käresta att plocka några ;-) Men jag kan ju förstå honom..skulle nog också känna mig lite..yr. Ha en god natt! / Kram

Annika sa...

Hihi, ja du...jag skulle nog inte heller vilja ge mig ut i murkna vatten för att plocka näckrosor...
Sp jag förstår makens slingrande bortförklaringar, fniss...
Roligt.
Näckrosor är så vackra...så jättefina!!
Kram!

Gillasfoto sa...

Vilken söt historia och jag bara inte låta bli att tycka att det är supersött när man pikar sin äkta hälft offentligt, jag gör det ochså emellanåt och njuter av varje ord jag skriver :))
Jag har tagit mej tid att uppdatera mej på din blogg och kan bara säga grattis till alla fina bilder.
Nu har vi sommaren framför oss och massor med fina motiv att fylla våra bloggar med, det ska bli kul.
Ha en fin vecka Kerstin.