torsdag, december 11, 2008

Matgäster

Sen fågelbordet kom upp har vi fått fina matgäster. Häromdagen upptäckte jag att vi hade domherrar utanför köksfönstret. Sen är det en annan fågel som är minst lika fin men eftersom jag i princip bara kan se skillnad på skata och kråka har jag ingen aning om vad det är för fågel. Men den är vacker med sitt gulgrön-spräckliga bröst.
Men det är inte lätt att fånga dem på foto. De här bilderna är tagna genom köksfönstret men det blir lite långt ifrån. Minsta lilla rörelse i fönstret så flyger dom iväg.


Ha det gott därute!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att kunna filosofera och studera fåglarna. Jag är som dej ser det vackra, men vad det heter kan vara en annan fråga.
Ha en skön dag!

Camilla Alvén sa...

Vad roligt att du har domherrar i trädgården, det var länge sedan jag såg den sortens fågel.
Ha en bra dag
Camilla

Proforma sa...

Vi brukar också ha domherrar i trädgården, dom är så vackra!
Vi hängde upp vårat fågelbord förra veckan men var tvungna att ta ne det för skatorna var rent av omöjliga. Sprätte och flaxade för att komma åt. Det är nog de värsta fåglar jag vet!

Photos by Storm sa...

Åh, vad härligt med domherrar. Har inte sett såna sen jag var barn/Lis

Annika sa...

Åh det är verkligen svensk vinter...vad härligt!!!

Anonym sa...

Trevliga bilder. Det är roligt att mata fåglar och se lite olika sorter.
MVH Kent