söndag, december 14, 2008

Fototriss - Naturligt runda former

Fototriss ska idag visa naturligt runda former, ej av människan gjorda. Jag fick hämta mina bilder ur arkivet för förkylningen bör kureras idag med.

Min första bild visar ett timmerupplag. Där finns många naturligt runda trädstammar.
Nästa bild är ett ensamt litet rönnbär som klamrade sig fast i trädet.

Till sist det som behövs i vitaminväg i dagar som dessa. Den naturligt runda apelsinen.
Här hittar du fler bidrag på dagens tema.
Ha en fin 3:e advent!

26 kommentarer:

Sarah sa...

Jag tar mig en mumsbit av apelsinen!

Anonym sa...

Apelsiner så vitakaninrikt så och av en sådan bild blir man bara mer sugen på lite saftighet:-)
Ha de fint..

Veronica sa...

Mmmm apelsin.
Det saftas i munnen...
=)

Anonym sa...

De runda stammarna och runda sluten på timmerstockarna är fint!

Anonym sa...

Vad fin du har gjort på sajten helt underbart. Alla 3 fina, men nummer 2 blir min favvis hos dig. Trevlig söndag kerstin.

Anonym sa...

Stammarna liggandes i skogen väntandes på timmerbilen är favorit idag. Den är lite annorlunda, antar att det är därför jag fastnade för den.
Trevlig 3:e Advent!

Anonym sa...

En bra tolkning av veckans tema! Min favorit blir det ensamma lilla rönnbäret!
Tack för komentaren på min sida! He fortsatt trevlig helg! =) /maria_6909

Della sa...

Jag väjer apelsinen med dess härliga färg.

Proforma sa...

Det ensamma lilla rönnbäret blir min favoritbild!
Svar: De små hjärtanen hos mig är av glas... tyvärr! Jag köpte ett annat år stora röda kulor som var gjorda i papp, hur hållbara som helst och jättefina. De kom från SIA... kanske inte finns kvar längre men de hade varit nåt för dig :)
Ha en trevlig Advent!

Pia sa...

Kanonfina foton osm vanligt hos dig!! Väljer dock bild 2 som favorit! Ha en härlig advent och krya på dig! Tack för din kommentar idag hos mig!!

Anonym sa...

Oj vad fint det är här.Jättesnyggt!Din triss var också väldigt fin. Jag gillar rönnbäret, så det blir min favvo idag.

Agneta sa...

Här får vitaminerna min röst.

annette sa...

Stammarna som ligger i skogen blir dagens favorit hos Dej!

annette

Anonym sa...

Apelsin är så gott så det blir favoriten/marierox61

Camilla Alvén sa...

Fina bilder ur ditt arkiv!
Krya på dig med massor av vila och C-vitamin och kanske en och annan pralin.
Kram
Camilla

Anonym sa...

Sitter också här med en skål runda citrusfrukter. För att mota förkylningen vid dörren. Så är det så gott också!!!! Det lilla rönnbäret är fint också
Ha en skön adventssöndag!

Photos by Storm sa...

Bilden på timmerstockarna stämmer väl på temat. Naturlig rund form. Ha en skön kväll/Lis

Anonym sa...

Din apelsinbild blir min favorit här...
Kramis

Anonym sa...

Surt sa räven men för mig blir den favoritbilden.
Ha de.

/Zippo

Anonym sa...

Hej! gilar dina fotografier men mest gillar jag timmer högen,den ger värme i vinter kylan.
Ha det bra // Anna-Carin

Anonym sa...

Jag gillar bild nummer två mest.

Anonym sa...

Bilden på det ensamma rönnbäret blir min favorit hos dig idag :o)
Mvh
Ina

kyrksyster sa...

Rönnbäret!

Jah Hollis sa...

En fins och rund triss du har samlat ihop. Jag gillar bilden på de fällda trädstammarna bäst.

Anonym sa...

Saftiga apelsiner behövs på vintern!
Fina bilder!

Petra C sa...

Det var fina bilder det!
Gillar särskilt tolkningen med timmerstockarna!