fredag, december 19, 2008

Fredagsfärger - Guld och silver

Till oss kommer tomten i en fantastiskt vacker vit rock med pälskantade ärmar och mycket brodyr. Ett guldfärgat rep håller ihop rocken och under den finns en vit klädsel rik på guldmönster. I ena änden av hans vackra vita luva sitter en guldbjällra som klingar när han skrattar så magen guppar, ni vet, så som tomtar gör. Hans säck är vit med guldtryck och hålls ihop av ett guldband, och ur den säcken sticker hans silverfärgade trumpet upp. Har jag riktig tur så spelar han "O, helga natt" för mig innan han drar vidare.

Det här var min tolkning av dagens temafärger. Fler hittar ni här.

21 kommentarer:

Jules sa...

Åh vilken vacker tomte.
God Jul önskar Jules

Photos by Storm sa...

Vilken vacker tomte du har hos dig. Önskar dig en skön helg/Lis

Anonym sa...

Hej! fin tomte.
god jul på dig // Anna-Carin

Pia sa...

Waow en sån häftig tomte!!!! Han sjunger alltså? Jäätefin bild, tomte och tolkning!! Go helg önskar jag dig och stressa inte för mycket inför julen!!

Anonym sa...

Oh vilken fin tomte. Vill också ha :-)

Anonym sa...

Så tjusig tomte, men han ser lite trött ut.
God Jul önskar jag dig.

Anonym sa...

Att välkomnas av den här herremannen utan sin röda luva, gör mig glad som ett barn på nytt.. Visst är han vacker i sin festdress:-)
Ha de gott kram/Pialotta

Anonym sa...

Gud vilken fin tomte!

Veronica sa...

Å, mys tomte som man bara vill krama=)
Hoppas vi syns på söndag!!
=)

Veronica sa...

En sdan tomte som man bara vill krama om!!
Vi skrives väl på söndag!!
=)

Anonym sa...

Ser ut som en ryskinspirerad tomte men fin är han

Anonym sa...

Vacker tomte, en bra tolkning dessutom på guld/silver!

Anonym sa...

Så fin tomte /marierox61

Anonym sa...

ser ut att vara en snäll tomte! god jul!

Jah Hollis sa...

Ja, det var ju en annorlunda tomte. Men definitivt i veckans färger. Ha en skön julhelg!

Petra C sa...

Det var en fin liten berättelse!

Anonym sa...

Vilken fin tomte du har, mycket finare än den röd/vita som kommer till mig!
Ha en trevlig helg!

Mita sa...

Vilken tomte du har man blir nästan lite avis. Ha en god Julhelg

Anonym sa...

Vilken tomte!
Det är inte en tomte av det vanliga slaget. Roligt att det görs andra tomtar än dem som är röda och gråa!

Lilla jag sa...

Mamma, du kanske skulle ta och visa upp lite av din STORA tomtesamling? ;)

Anonym sa...

Vilken fin tomte...