måndag, augusti 16, 2010

Vänskap

I grundskolan var vi de bästa vänner, men när skoltiden tog slut tappade vi kontakten.
Som tur är kan man hitta igen varandra efter en massa år.
Tack Facebook. :)

Igår åkte jag och maken ut till kompisen och hennes make.
De har en sommarstuga med det allra bästa läge man kan ha.
Från altanen ser man klippor och hav....mmmm.....en underbar plats.

Vi tog en promenad till en liten sandstrand, gick vidare till några klippor och där satte vi oss och filosoferade lite.
Nedanför oss skvalpade vattnet och på stenarna där nere, ja där syns skuggorna från vännerna.
Måndagstemat idag är "Favoritord".
Mitt ord är Vänskap.
Ha en fin dag.
Måndagstema.

12 kommentarer:

hundenstina sa...

Härligt foto med skuggbilderna på vännerna som sitter där och njuter av livet!!!

Pialotta sa...

Vänskap.. fint de.. jag har oxså hittat några vänner sedan förr på facebook:) Bild som passar så bra:)
Ha de..

Malys krok sa...

Vennskap er et sterkt ord, med mye følelser i! Det kjenner jeg! Stilig bilde! -Margit-

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Facebook kan vær redningen for mang et vennskap :) Mange flotte bilder på bloggen din!

Petunia sa...

Vennskap er et fint ord og en viktig ting! Bildet ditt illustrerer veldig godt ordet vennskap!

Wildhearts sa...

En härlig bild som representerar vänskap väldigt bra tycker jag.

Rantamor sa...

Vännskap är ett viktigt ord...stavas kanske med ett n....och kul att du träffat nygamla vänner genom facebook. Där har jag inte varit inne...vet inte men det blir nog ett forum som jag tror jag låter bli....
Räcker med min blogg tillsvidare alltså.

Ha d gott.

Anna tassar in.. sa...

Jag får lite rysningar av välbehag när jag läser dina ord..hur härligt som helst ju..

Camilla Alvén sa...

Vad kul att ni hittade tillbaka till varandra!

Pysselfarmor sa...

Finns inga ord som räcker att kommentera din berättelse eller din bild...10 av 10!
BINGO!

Lissen sa...

Vad mysigt att få fortsätta vänskapen efter så lång tid. Vänner ska man vara rädd om.
Kan tänka mej att ni hade mycket att prata om. Det är väl ni som sitter där och filosoferar.

Vad många roliga situationer det kan bli, när man i sin iver försöker fota.
det var någon som sa att fjärilarna gillar tistlar och gärna sitter still på dom !?

Proforma - Irene sa...

Ja, vad gjorde man innan Internet!?
Vi har hittat släktingar, min mans kusiner i USA + många andra också. Kul att knyta kontakter som man annars inte hade kunnat göra.
Själv har jag letat på FB efter gamla klasskamrater men ännu inte lyckats hitta någon. Det är inte alla i vår generation som är datorvana, konstigt nog!
Ha en fin tisdag!
Kram