tisdag, augusti 31, 2010

Invigning

Under helgen har den nya järnvägen Botniabanan invigts under stor pompa och ståt.
Ett firande i två dagar med kunglig glans.
Jajamensan, kungen åkte med premiärtåget och invigningstalade på utvalda stationer.
Pga ett 50-årsfirande på lördagen hann jag inte se kungen men en artist hann jag med innan det var dags att åka hem och fixa till sig för festen.

Tommy Körberg uppträdde med tre gitarrister och det var en riktigt bra föreställning. Tommys sång, gitarrerna och det blandade låtvalet var perfekt. En riktigt bra start på lördagen.


Under söndagen hann jag se lite fler artister, som t ex Daniel Lindström.....
....Samuel Ljungbladh....
....Cirkus Cirkör.....


....och till sist Amanda Jensen. (Ingen favorit hos mig så vi gick efter två låtar.)
Ett stort och påkostat arrangemang, kanske beror det på att det är sällan det invigs en ny järnväg i Sverige.
Ha en fin dag.

6 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Tommy Körberg har en fantastisk röst och Daniel har man ju inte hört speciellt mycket av på sista tiden men han var en av favoriterna när han var med på Idol. En annan av mina favoriter är faktiskt Amanda Jensen så henne jade jag gärna lyssnat på.
Ha det bra
Kram

Karins fotoblogg sa...

Fina konsertbilder! Det kan inte var helt enkelt att få till bra bilder på konsert men jag tycker du har lyckats strålande!

Ha det gott, kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Visst är det spännande att se våra kändisar, lite malligt. Inga av dem som är populära nu, har jag träffat.
Men däremot alla som var det på -60talet.Mina föräldrar innehade Stadshotellet i Vetlanda och jag jobbade i Receptionen (på andra avdelningar med förståss)sedan spealdes Åsa-Nisse in sina filmer där.
Till och med Tommy Steele fick jag chansen att se i Jönköping. De unga från Idol, uppträder i Södertälje till och från, så då tar jag mig till stan o.fotar till mobilbloggen. Kul !

Karin Wijk sa...

Oj, det var verkligen en drös kända artister! Vilka fina bilder du fick med dig! Såg en massa skyltning om Botniabanan när vi drog norrut tididgare i somras...så jag minns att det stod något om invigning. Ha en bra kväll! / Kram /Karin

anna of sweden sa...

Fantastisk fina bilder. Härliga färger och fin skärpa!

Proforma - Irene sa...

Tycker det verkar som ni har mycket musikupplevelser i din stad med bra artister. Men klart, det här var väl lite speciellt men invigning och allt...
Hösten närmar sig här också som jag läste om i gårdagens inlägg fast ännu har inte löven skiftat färg. Men idag har vi haft kanonväder, har t.o.m. hängt ut tvätt.
Ha en fin fredag och helg, Kerstin. Hinner nog inte titta inom under helgen men sedan så... :)
Kram

Ps. Min röst har du så klart fått i fototävlingen.