måndag, augusti 23, 2010

Spiders web

Click to enlarge.
Macro Monday.

11 kommentarer:

jo©o sa...

Hiya Kerstin,
Isn't it fascinating to see what they produce.
I did a post a few weeks back, and from a comment I learned that outdoor spiders weave very different webs from indoor ones.
Maybe you'd like to take a quick look here.

jabblog sa...

Delicate, beautiful and strong - wonderful!

Kala sa...

Great detail & light.

Ninni sa...

Visst är spindelnät fascinerande. Tänk att de kan producera något så vackert...oftast. Men själva spindlarna är jag inte så förtjust i ;)
Snyggt!
Kram Ninni

Anonym sa...

Love that itsy bitsy spider and it's lovely artwork!

Unknown sa...

Häftigt. Ser nästan ut som att spindeln ramlat i den grop han grävt för andra... Det vill säga, trasslat in sig i det egna nätet.
Hälsningar /SA

Proforma - Irene sa...

Nätet kan gå an men spindel som vävt det... nej, tack! Jag är så fruktansvärt rädd för spindlar att jag t.o.m. hoppar högt av en tomatstjälk i vasken!
Så din bild klickade jag mig snabbt förbi... ledsen! :)
Tack snälla för din kommentar (inatt)!
Fin tisdag!
Kram

✫Fru Ölmis✫ sa...

uuuh!!!!! *kryper i hela mig*

Hoppas allt e bra med dig :)

inatt har det vart storm!
Det har blåst bort vårat bord och stolar på vår baksida inatt.
Men inte på framsidan. Jag vakande av att det blåste runt hej vilt usch

Hoppas du får en toppen dag ! kraam

Maria sa...

Vilket otroligt läckert foto på spindeln med sitt nät.
De är duktiga på att väva de här krypen.
Ha en riktigt bra dag!
/Maria

Berit sa...

Flott bilde og fin blogg:)

Mvh Berit.

"Lillagul" sa...

Tjusig bild på den vackra spindeln !
Nope , inte spindelrädd jag inte ;-)