tisdag, augusti 03, 2010

Sommarens nöjen

Det allra bästa nöjet under sommaren är för mig musik.
Utomhuskonserter är det allra bästa.
Skön stämning, sol, förväntansfulla människor och bra musik.
Mmmm.......det är livet det.

Här i stan har det bjudits på gratis konserter.
Här har bl a Anders Lundin uppträtt.Det har även Deportees gjort.
Men den bästa konserten i sommar har varit Mark Knopflers konsert i Helsingborg.
Det var helt klart värt den långa resan och trots att vädret inte var på vår sida så var det ett rent nöje att få lyssna till denne magiske gitarrist.
Ha en fin tisdag.
Mer nöjen finns på:
Tisdagstema.

7 kommentarer:

Sirpa sa...

Finfina konsertbilder allihopa!

Veronica sa...

Härliga konsertbilder. Det är så trevligt att gå på konsert när vädret är bra och alla människor är på topp =) Ser att du gjort om bloggen snyggt!!

Anna tassar in.. sa...

Ja du det är väl kul med levande musik..det hör sommaren till liksom..vilka fina bilder du lyckats ta..:)

LissenTo sa...

Jag tycker också om att gå på konserter med olika artister. Det lyfter tillvaron. Igår var jag däremot på teater av lokalt slag, också kul.
Jasså läser du också boken. Inredningen här tar sin tid,men kul.
Igår köpte jag ett gammalt skirvbord.
Som ska målas :-)
Kram

Pialotta sa...

Du menar inte detta.. har jag verkligen missat Knopfler.. fy på mig att jag inte varit tillräckligt uppmärksam:( Han är ju en av mina absoluta favoriter.

Konserter är härligt.. jag har varit på en del jag oxså.. men Lundin vet i katten om jag skulle gå på.. tycker Allsången svalnat av.
Ha de fint med dina nöjen.

Sarah sa...

Musik är ett härligt nöje Kerstin! Fin tolkning =)

Karins fotoblogg sa...

Snygga konsertbilder! Lustigt att jag just som jag betraktar dina bilder har Deportees att lyssna på i Spotify :)

Kram!