tisdag, september 15, 2009

Tisdagstema - Fångad

För ett par veckor sedan kom maken hem med en hink med blåbär.
Med bärplockning medföljer en viss risk att man får hem mer än blåbär.
Som spindlar t ex.
Jag är inte rädd för spindlar men det finns dom som är det.

Så jag får lämna en varning till er som är rädda.
Antingen lämna sidan eller göra som min bror när han var liten och såg på "farliga filmer"; sätt handen för ansiktet och titta mellan fingrarna. ;)

Här finns fler fångade bidrag.
Ha det gott därute.

22 kommentarer:

christina sa...

Hej Kerstin!!

Vilken läcker skapelse!! Det går an att se på bild!!
I sommar fångade jag en spindel i taket i mitt sovrum. Det var en utmaning!!!

Kram Christina

Husbilen Credo sa...

Det var en vacker spindel. Läcker färg.

Ha en bra tisdag!

Proforma - Irene sa...

Ja, usch... här läste vi snabbt och vände blad! Hann skymta en röd en!
Finns det något äckligare, jag får hjärtklappning. Vi har haft några rejält stora inne och när jag skriker så vet resten av familjen vad det är och kommer rusande. Har många historier om mig och spindlar men det skulle bli en alldeles för lång kommentar :)
Ha det gott!

Camilla Alvén sa...

Åh, fy vilken äcklig spindel, det kryper i kroppen på mig.
Ha det bra
Kram

Vanilla sa...

farligt vacker är den..burr jag tycker spindlar är sååå äckliga men fina just korsspindlar b.la kanske det är en sån.

Ha det fint idag
Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Vacker men "läbbig"..brukar också titta mellan fingrana
Må så gått..Maria

Annika sa...

Det där är väl en korsspindel? eller?
COOL är den, vacker!
jag har hittat stora ludna spindlar här i mitt hus, och grannen hade en svart änka i källaren...fy tusan.

Veronica sa...

Jag sätter handen för =) Nä så farligt är det ju inte......fint fångat!!
=)

Anna tassar in.. sa...

Den du..himmel röd också...det är ju naturens kod för gift..huuu..lite livsfarlig är den Kerstin..

Inger sa...

Vilken fin spindel..
å bror älskar sin syster när hon avslöjjar hans svagheter...fniss
föresten visa den för Fillan o du får veta allt om den fantastiska
vackra o spännande spindeln..

Mimmi sa...

Vilken läcker spindel härliga färger:)
jag har inte sett en sån med de stärka färger förut:) jätte häftig och en skön bild:)
Här har vi sommar..och om någon säger något annat..säg till mig ..så kan jag bevisa motsatsen;)
ha en fin kväll
kram

Lissen sa...

När man kommer från skogen kan mycket följa med. Men jag ser också hellre dom här små krypen på bild! Ha en skön kväll!

Vardagstugg sa...

Den spindeln var ju nästan vacker..om man kan säga det om spindlar ;-)

Kram annelie

Ninni sa...

På bild är de inte så farliga. DEn här är ju riktigt söt! Nej allvarligt talat så är jag inte speciellt rädd för svenska spindlar men tidigare tyckte jag de var väldigt obehagliga.
Men när jag fick barn insåg jag att sån hysteri går ju inte att överföra på barnen så då fick jag skärpa mig ;)Och då gick det över.
En hink med blåbär...vilken rikedom Kerstin!
Kram Ninni

Inspirera mera sa...

Så här på tryggt avstånd så ser den väldigt färgglad och fin ut. Skulle den vara på min hand skulle jag däremot inte uppskatta den på samma sätt :)

Svar: Tack för ditt stöd, det värmer verkligen ska du veta.
Kram Sandra

saravillfara sa...

Snyggt fångat!
Tack och lov är jag inte rädd för spindlar, annars hade jag väl knappast suttit kvar på stolen efter att ha sett din bild... :)
Tack för grattishälsningen!

Anonym sa...

Näe, spindlar bekommer mig inte, däremot..... :)

Må Gott/E-L

Karins fotoblogg sa...

Wow, vilken skönhet du har fångat! Vilket läckert mönster!

Ha det gott, kram!

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Vilka härliga foton du tar!

Anna of Dallas sa...

Vacker spindel. Jag var inne hos någon annan igår och tittade på en spindelbild för temat Fångad. Det gör sig ju väldigt bra med ett spindelnät. Jag tycker spindlar är fascinerande, fast här i Texas kan man inte plocka upp dem för det finns två dödligt farliga spindlar och jag är inte säker på att jag skulle känna igen dem. Jag såg ett program om dem och det var riktigt ruskigt. Den lilla spindeln låg bara och gosade sig i en sko och tjejen tog på skon utan att titta. Hon överlevde efter att ha fått motgift, men det var det värsta hon hade varit med om.

Anonym sa...

Ett vackert foto och jag tycker den är mycket vacker. Däremot kan jag inte påstå att jag är förtjust i de där små krypen. Det är något med benen på flugor, spindlar mm som jag är lite rädd för.

/Bildgatan -Avsändare Margareta

AKO sa...

Huvvaligen! Den var både vacker och läskig på samma gång. Riktig färgprakt också!