söndag, september 27, 2009

Fototriss - Utblommat

Det ser rätt trist ut i de få rabatter vi har. Utblommade, torra och .......
....nja, det är inte riktigt så trist ändå när man börjar titta på hur det ser ut.
Trots att det är utblommat och torkat så är det faktiskt rätt fint ändå.
Blommorna har fortfarande fina färger och t o m lite starkare färger än när de stod i full blomning.

Chokladblomma. (Smaka på det namnet!)


Rudbeckia.

Rosenskära.
Dagens Fototriss är "Utblommat" och här hittar du fler bidrag.
Ha det gott därute.

26 kommentarer:

Ulrica sa...

Vackra vinklar på underbara utblommade blommor. Chokladblomma - vilket fantastiskt namn. Och om jag inte redan sagt det. Tack snälla för din award. Det värmer ska du veta:)

Pia sa...

Gillar nog sista bäst, svårt att välja... :)

Anna tassar in.. sa...

Underbart Kerstin..alla tr är sagolika..mmm jag smakar på namnet och du den doften en sommarkväll i växthuset är magisk..

Rudbeckian..mmmm favorit..rosenskäran är Viveca Lärn för mig..och hur go är inte hon..

Nilla sa...

Fina bilder alla! Första gillar jag nog lite extra. Ha en bra dag.

Proforma - Irene sa...

Chokladblomma har jag varit sugen (!) på länge, de doftar verkligen choklad. Får nog bli en sådan nästa år. Vackra bilder, alla tre blir favoriter!
Ha en fin söndag!

Bokmalen sa...

Andra bilden gillar jag!! ;)
Kramen, Maria

princexswe sa...

Otroligt fin triss du bjuder på. Klockrent. Vackra bilder. Alla är favoriter

cat sa...

Chokladblomman blir min favorit, för vem kan motstå ett sådant namn:)Fin triss!

eva b sa...

Härliga bilder på utblommat! Chokladblomma, vilket underbart namn. Tänk om det var nog att lukta på den en smula, och chokladbegäret drar vidare...!

Photos by Storm sa...

Vackra alla tre. Kanske gillar jag den första något mer/Lis

SebbeSula.se sa...

Tack så mkt :)
och du hade verkligen fångat det utblommade. Nice!

mia sa...

Den första bilden ser nästan bränd ut dne gillar jag bäst.

anemonen sa...

Den sista bilden är min favorit. Jättevacker

Sofia sa...

Vilken fin blogg jag hittade, och mysiga bilder också!

Lissen sa...

Wow vilken härlig bildserie Kerstin. Gillar färgerna, ljuset och det vackra utvissnade. Liksom härligt glitter i bakgrunden också.

Roligt att du känner igen dej, i det där när man tappar tid och rum.
Tur att mobilen finns då1 Kram

Anonym sa...

vackert och jag säger det igen, tänk att något visset kan vara så magiskt och underbart!

Ha en fortsatt fin kväll/E-L

Wickans värld sa...

Mmm,chokladblomma... Luktar den choklad också? Härliga bilder!

AKO sa...

Mycket fina makrobilder, Kerstin! Du verkar även vara en hejare på vad växterna heter, jag skulle inte ha kunnat någon av dem. Svårt att välja någon favorit men det blir till slut den sista bilden, främst för färgskalan.

Ha en fin kommande vecka!

engelsson sa...

Fina bilder,,det e vemodigt härligt med utblommade växter..jag var en runda till skogs idag o hittade bl a en vissen tistel..rena rymdmonstret..kram

Anonym sa...

Jättevackert, det är som med "allt" annat som är gammalt det blir vackert när vi ser det på nära håll. Där det står i rabatter och vi ser helheten är det inte lika fint.

/Avsändare Margareta

Majsan sa...

Underbar triss av utblommat! Det blir inte lätt välja favorit så jag avstår.

ViDu sa...

Sista bilden är så vacker. Den blir veckans favorit.

ormbunke sa...

Fin bild på chokladblomman. En så härlig färg den har fått. Anita

Ninni sa...

Visst är det vackert också med det utblommade. Du presenterar det så fint också. Den sista bilden är min absoluta favorit.
Almyche, nej det har jag aldrig hört tidigare :) Tack för det!
Må så gott!
Kram Ninni

Anonym sa...

Så vackert dina utblommade blev. En påminnelse för mig om hur viktigt det är med "rätt" vinkel.
Kan tyvärr inte leverera en favorit. Alla tre är fina.

Anonym sa...

Vissna blommor kan vara så vackra. Jag gillar Chokladblomman. Bilden är fin och namnet är helt underbart för chokladoman som jag.
/Bibbi