onsdag, september 30, 2009

Månadsbilden - september

Nu är det den sista september och det är dags för Månadsbilden.
Jag tog bilden under eftermiddagen och då slog det mig plötsligt!
Varför har jag tagit bilden i stående format?
Jag får med mer av omgivningen om jag använder mig av liggande format.
(Ibland tar det lite tid innan poletten trillar ner.)
Så nu ändrar jag min Månadsbild, men bara lite, platsen är fortfarande densamma.

Det märks att hösten är här.
Träden har gulnat och gräset i bäcken likaså.
Vem vet, nästa månadsbild kanske innehåller snö? ;)

Fler deltagare hittar du hos Camillas foto.
Ha det gott därute.

14 kommentarer:

Ulrica sa...

Tycker om hösten. Färgerna och en så ofta höga och klara luften. Men vintern som kommer sedan får gärna hoppas över. Den gillar jag inte...

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilket härligt djup du har i bilden. Den speglar verkligen "nu-har-det-blivit-höst-känslan".

Mimmi sa...

m visst blir det annorlunda när man kommer närmare backen ..bilden blev otrolig bra med ett väldigt underbart djup:)
Jag skall föra över min blogg till min nya domän..hoppas att du vill följa med dit för jag vill ju helt inte mista dig här på bloggen:)
min adress dit är
http://mimmisfotosida.nu/
kram

Karins fotoblogg sa...

Ja, det var onekligen ett lyft för bilden att ha ett liggande format. Och vad fina färger du har fått!

Ha det gott, kram!

Anna tassar in.. sa...

Mmmm jo men du man ser tydligt att hösten tågar in här..jag blir ju alltid så sugen att hänga på men månadsbild..kanske börjar jag i Januari..:)

Proforma - Irene sa...

Det var till fördel att vända på bilden och visst ser man att hösten är här men nej... inte snö på nästa bild bara! :)

Svar: Jag har varit arbetslös ett tag efter att min förra arbetsgivare gick i konkurs så därav nytt jobb!
Ha en bra torsdag! Jag är ledig... bra början med det nya jobbet :)

Photos by Storm sa...

Mycket bättre med liggande bild och så härliga färger du fått. Minns tillbaka till mina Umeåhöstar, mmmmm/Lis

engelsson sa...

Hösten e en fin tid..om det e klart o fint o inte regn o rusk som vi har just nu..nej höga klara dagar med massor av färgprakt att fästa på bild..ha det fint o må du få fota mycket fint..kram

Speja sa...

Fint att det kommer med lite mer av omgivningarna. Ska bli intressant att se om det är vitt på nästa bild;)

Vardagstugg sa...

Fin bild! Tror också jag hakar på med månadsbild med början i januari.. Ska även starta med fototriss..är ju så kul =)

ha en bra dag!

Annelie

Camilla Alvén sa...

Åh, vad höstigt du har det, älskar höstfärgerna i naturen.
Du har helt rätt att man ser så mycket mer när bilden är i liggande format, snyggt!

Ha det bra
Kram

Lissen sa...

Höstig fin bild
Tycker det blev mer djup i bilden!
Det är väl det som är kul med fotografering, att pröva sig fram.

Susanne sa...

Ja, du har fått lite mer höstfärger hos dig. Tänk så vackert det kommer att bli=)

Ninni sa...

Lite annan färgställning hos dig också, lite gulare. Men ändå inte så stor skillnad tycker jag. Hösten är härlig men precis som Ulrica skulle jag gärna avstå från vintern.
Kram Ninni