lördag, september 12, 2009

Mossor och lavar

När jag har satt macrot på kameran och går ut i skog och mark söker jag gärna efter fjärilar och insekter. Det finns ju så många arter. Och det är en utmaning att fånga små, små djur som rör på sig mest hela tiden.
Men så ibland så ser jag det där som inte rörs. Mossor och lavar som ligger och njuter i solskenet.
Så nu blir det lite mossor och lavar, men i sista bilden kom det en liten myra med.
(Bör tillägga att tredje bilden är tagen med teleobjektivet. Mossan sitter högt upp.)







Önskar er en fin lördag.

7 kommentarer:

AKO sa...

Mossa är riktigt vackert tycker jag, särskilt på nära håll. Myran blev också riktigt bra. :)

Har smakat de där rosa rattarna nu. De smakar väl okej, nästan som rosa bilar men kanske aningen svagare. Jämfört med de andra "nya" sorterna som de har lanserat smakar dessa bäst förutom de sura bilarna som jag också gillar. Vad äter man inte för att stödja forskningen? *L*

Ha en fin dag!

Vanilla sa...

Jag älskar mossa:) Så vackra bilder du tog på dem.
Jag brukar ta in mossa och lägga på fat..precis som de ligger i naturen och duscha då och då.

Ha en fin Lördag

Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Ja det är kul med makrofotografering. Du har tagit helt underbara foton på dessa mossor och lavar.

En skön helg önskar jag dej.

Må fint, önskar Irene

Ulrica sa...

Vilka härliga bilder...

Mimmi sa...

Det var många fina bilder:)
Den med mossan mot den blåa himmel och den sista med myran.de blir mina favoriter:D
Mina tanker om mitt nya objektiv..det går upp och ner..ibland tycker jag att det är ok och så tester jag igen och tycker det är dåligt..men jag tror nog att det kanske har med vanan att göra. jag är ju van vid mitt 70/300.. så jag får se vart det bär hän med det:)
ha en fin lördags kväll:)
kram

Annika sa...

Tacksamma objekt som håller sig någorlunda stilla :o)

Mossa och lava är så vackra när man betraktar dem genom makrolinsen.

Proforma - Irene sa...

Fina bilder, framför allt den med myran! Kul när man kan komma så nära med macrot! Ett sådant får väl komma upp på min önskelista!
Tredje bilden taget med teleobjektivet är också en favorit!
Ha en fin söndag!