torsdag, september 03, 2009

Höstfärger

Om man som jag tycker om att köra bil och gärna har kameran med sig, så uppenbarar det sig många fototillfällen.
Är man dessutom ensam i bilen kan man stanna närhelst man vill.
Häromdagen när jag var ute och körde såg jag höstens färger på en myr.
Det var bara att stanna bilen, ta med sig kameran och fånga naturen.
Om bara solen hade visat sig hade det varit ännu bättre men jag trivdes i alla fall.


Ja, jag trivdes så mycket att när jag såg en tjärn började jag promenaden över stock och sten. En promenad som sakta men säkert övergick till myrmark.
Myrmark är lika med våt mark.
Våt mark i kombination med Crocs på fötterna är ingen bra kombination.
Men vad gör man inte för bilden?
Närmare än så här vågade jag inte gå. Är rädd att jag hade plumsat i nåt djupt vattenhål och det vore lite onödigt.
Men vackert var det och alldeles, alldeles tyst.
Tyst var det inte därhemma, kan jag lova.
Mer än en gång har maken frågat varför mina strumpor hänger på elementet.
Jaja, jag får ta stövlar nästa gång. ;)

Ha det gott därute.

8 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Ja men himmel lite får man offra för bilderna Kerstin...jag kan bli lite galen jag med..man måste bara fram liksom..hitta vinkeln och avståndet..mmm nice väldigt nice..

AKO sa...

Precis, jag håller med Anna att man får offra sig för sakens skull ibland. Du får fråga maken varför han kommer hem supertrött mitt i natten, myggbiten och dan utan en enda fångst att visa upp. ;)

Camilla Alvén sa...

Hahaha, du får ha ett par gummistövlar i bilen.
Härlig natur du har runt omkring dig
Ha det bra
Kram

Proforma - Irene sa...

Ja, vad gör man inte för en bild! Och vad gör väl ett par blöta sockar! Bilden var verkligen värt det... kan jag säga som sitter här med torrt på fötterna :)
Ha en fin kväll, Kerstin!

AnnaKK sa...

Ja, så klart att man får offra sej en del för att kunna ta BILDEN! :-D

Så vackert det är med höstfärgerna!

Fast jag måste säga att jag tycker det är ännu bättre att vara två i bilen. Om maken kör kan jag sitta i passagerarsätet med kameran skjutklar i knäet, och så behöver jag bara vråla "stanna" när jag ser nåt spännande/vackert - och så gör han det, och skulle det vara på en plats där det är olämpligt att parkera så kan jag hoppa ur bilen och ta fotona medans han kör och vänder eller nåt under tiden... :-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Vilken härlig hälsning-att få gå i en omgivning där tystnad råder....
Vi behöver det verkligen...
Må så gått..Maria

AKO sa...

Den där kafé bilden är tagen på Wayne's Coffee förra helgen. Hade tankar på att använda den som "dubbel"-bild, men det blev inte så.

Gissa vem som inom en kvart ska få ny frys och nytt kylskåp? *L* Trodde aldrig att det skulle gå så snabbt.

Lissen sa...

Hihi, lite som jag brukar göra. Tvärstanna och fånga ögonblicken.
Härligt att kunna göra det!