fredag, augusti 07, 2009

Fredagsfoto - Vass

Nu har jag suttit och funderat en lång stund på hur jag ska illustrera dagens Fredagsfoto som är "vass".
Ska jag fota en kniv, hinner jag ta mig till nån strand för att fota just - vass, eller kanske den där grinden med vassa spetsar.....?
Nej, jag väljer nåt som jag inte tror kommer att användas av nån annan idag.
Statyn på Frösö Zoo. Hans huvudbonad är vass.



Att sen taket bakom har vassa spetsar får man se som bonus.

Här är fler vassa bidrag.
Ha det gott därute.

20 kommentarer:

Anna-Carin sa...

Hej! den var fin.Bra tema till vass

Hasse sa...

Den statyn var vass, bra val. Ha det gott.

annalarssonphotography sa...

Så snyggt Kerstin!!

Och härligt att du inte valde den traditionella vassen ;)

Jag ska kommentera igen hos dig.
Jag har åkt på influensa igen :/

Ha en fin helg!
Kram Anna

magnus sa...

Fin bild, och som Anna säger, roligt att se annat vasst än vass.

Ha en bra dag.

Ninni sa...

Det var ett bra val! Jag fick först för mig att den kunde vara från Ragunda...visst hade den kunnat platsa där också.
Roligt att se något så "osvenskt".
Ha en skön helg!
Kram NInni

Susanne sa...

Det var fyndigt. När jag såg "vass" så tänkte jag direkt på vassen i sjön... och väntade mig vassbilder=) Men det här var ju riktigt cooolt. Kram

Ulrica sa...

Nej, den har nog ingen annan. Åtminstone inte på temat vass:)Kul!

Anette sa...

Ja, den var du definitivt ensam om! Läcker var han. Undrar om han satt på spikmatta ;-) /Anette

Karin Wijk sa...

Frossa i guld, härligt! Spetsigt var det också! Trevlig helg! / Kram

Marie sa...

Han är fin han, Buddha. Min ledsagare här på jorden. :-)Fint val på dagens tema.

Resa med Herbert sa...

Hej Kerstin!

Ja den hättan var verkligen vass. Snygga bilder.

Jo i Tomtebo vid en liten sjö fotade jag min skylt. Min son bodde där tidigare.

En skön helg önskar jag dej!

Irene

engelsson sa...

Hej du..ja man måste nog tyvärr kalla det kroniskt..men det går i vågor.. Har ingen direkt diagnos utan det talas så fint om en utbreddd smärtproblematik*L* men jag klarar mig hyfsat de flesta dagar..men ibland så slår det till ordentligt..o då blir jag så less o grinig..fast bara en stund..ha en fin helg o hoppas du hittar många fina motiv..jag tycker mycket om o kika in hos dig o se vad du fotat..kram

Proforma - Irene sa...

Man tror ju knappt att den stayn står på Frösön! Vacker och vas...
Ha det gott!

Inspirera Mera sa...

En härlig tolkning, som alltid!

Svar:
Åh, vad roligt att du tycker det.
Kram Sandra

Lissen sa...

Det var många år sedan jag var på Frösö Zoo. Då var den här statyn inte där. Ser verkligen vass ut.
Ha en skön helg!

Camilla Alvén sa...

Det blev två vassa saker i en smäll, inte illa!
Hoppas att du har en skön helg
Kram

Ellas Inspiration sa...

Vilken vacker staty!!

Tack för att du röstat på mig hos "Vi i Villa". Det värmer verkligen!!

Kram Karin

Sarah sa...

Perfekt tema Kerstin! Hoppas du får en fin helg kram Sarah

Veronica sa...

Vasst bidrag här =) Vad bra att man fick se hela statyn =)

Anna tassar in.. sa...

Så pass vasst Kerstin..riktigt vassa bilder..stiliga..högtidliga..
guldglittriga..